Trh so smartfónmi sa zmieta v problémoch. Dodávky smartfónov počas nedávneho dovolenkového obdobia medziročne klesli takmer o 20 % a ide o najväčší pokles v jedinom štvrťroku.
Nepomohlo tomu ani to, že rok 2022 mal najnižšiu ročnú dodávku smartfónov od roku 2013. Konkrétne bolo dodaných celkovo 1,21 miliardy smartfónov. Riaditeľka výskumu potvrdzuje, že ešte nikdy nevideli, že by zásielky počas prázdninového štvrťroka boli nižšie ako v predchádzajúcom štvrťroku.
Oslabený dopyt a vysoké zásoby však spôsobili, že predajcovia drasticky obmedzili dodávky. Predajcovia smartfónov sú pri zásielkach opatrní, predaje a propagačné akcie počas sviatkov sa týkali skôr existujúcich zásob ako tých nových.
To všetko poukazuje na slabší spotrebiteľský dopyt a skutočnosť, že moderné smartfóny sú dnes použiteľné, aj keď sú staršie. Podľa prieskumu ľudia čakajú na aktualizáciu svojich smartfónov až 40 mesiacov po zakúpení, čo je niečo vyše troch rokov.
AT&T a Verizon už v roku 2019 varovali, že miera kúpy nových zariadení dosiahla historické minimum vďaka menšiemu počtu zákazníkov, ktorí inovovali svoje zariadenia. Tie zdá sa, že slúžia stále dobre.
Zatiaľ čo dodávky od všetkých popredných predajcov smartfónov medziročne klesajú, Apple si udržuje prvé miesto a Samsungu zase patrí druhá priečka. Obe spoločnosti zaznamenali pokles dodávok približne o 15 %. Samsung nedávno varoval pred prepadom ziskov po tom, ako dopyt po zariadeniach v poslednom štvrťroku výrazne klesol.
Spotrebitelia môžu nájsť ešte štedrejšie ponuky a propagačné akcie, ktoré budú pokračovať aj v roku 2023, pretože trh bude musieť vymyslieť na nové spôsoby, ako podporiť inovácie a predávať viac zariadení, najmä vlajkových modelov.