Reklama

Toyota otestuje nebezpečné situácie autonómnych áut na špeciálnom autodróme

Zdroj | TRI
Juraj Procházka
Zdroj | TRI
Zdroj | TRI

Marcová kolízia autonómneho testovacieho vozidla Uberu v Arizone, pri ktorej došlo k smrteľnému zraneniu chodkyne, mala širšie následky. Okrem Uberu následne pozastavila testovanie samojazdiacich áut na verejných cestách aj Toyota.

Pozrite si

Uber pozastavuje testovanie autonómnych áut kvôli smrteľnej nehode

Japonská automobilka však oznámila, že v Michigane postaví gigantické zariadenie s rozlohou 60 akrov (24,3 hektárov) na testovanie „hraničných scenárov“ jazdy autonómnych vozidiel, ktoré by boli na verejných komunikáciách príliš nebezpečné.

Súkromný autodróm

Stavebné povolenia zahŕňajú premenu areálu v Michigan Technical Resource Park v Ottawa Lake na zariadenie na testovanie vozidiel s uzavretým okruhom. Buduje ho Toyota Research Institute (TRI), ktorý je pobočkou automobilky v Silicon Valley.

Zdroj | TRI

Areál bude simulovať preťažené mestské prostredie, hladké povrchy a diaľnicu so štyrmi jazdnými pruhmi s vysokorýchlostnými vstupnými a výstupnými pripájačmi. Keď bude autodróm v októbri tohto roku uvedený do prevádzky, Toyota ho využije na testovanie konkrétnych hraničných scenárov, ktoré sú pre verejné komunikácie riskantné.

Pozrite si

Autonómne autá brázdia kalifornské cesty vo veľkom. Na čele je Waymo a GM

Doteraz Toyota testovala svoje vozidlá v areáli GoMentum v Kalifornii, ktorý používajú aj Honda a Lyft. Táto lokalita je jednou z desiatich areálov oficiálne určených Ministerstvom dopravy USA v roku 2017 na testovanie autonómnych áut.

Zdroj | Tesla Motors

Napriek tomu, že tento areál je dobre vybavený a zahŕňa približne 20 kilometrov komunikácií a zoskupenia stavieb a budov simulujúcich mestské prostredie, Toyota chcela svoj vlastný testovací okruh. Takto bude môcť totiž testovať svoje autonómne autá mimo dohľad zvedavej konkurencie.

Priemyselná špionáž nie je v tomto sektore neznámym pojmom. Spomeňme len kauzu Waymo verzus Uber , v ktorej Waymo tvrdil, že jeho bývalý manažér Anthony Levandowský sa dopustil krádeže know-how a priemyselnej špionáže v prospech Uberu. Spor už spoločnosti medzičasom urovnali.

Zdroj | Volvo

Vlastné testovacie okruhy majú aj iné firmy – napríklad Waymo používa skúšobný areál v Castle v Kalifornii a Uber testuje autonómne vozidlá v súkromnom zariadení v Pittsburghu.

S autopilotom bezpečnejšie

Aj keď Toyota od marcovej nehody Uberu ešte nespustila testovanie svojich autonómnych áut na verejných cestách, nepretržite pokračovala v testovaní na uzavretých testovacích okruhoch. Hovorca Toyoty však uviedol, že prestávka v testovaní na verejných cestách v Kalifornii a v Michigane umožnila ďalej vylepšiť a zdokonaliť flotilu testovacích vozidiel.

Pozrite si

Testovanie autonómnych áut sa mnohonásobne skráti

Automobilka využila odstávku na upgrade autopilota vo flotile testovacích vozidiel z platformy TRI 2.0 / 2.1 na platformu TRI 3.0, ktorú Toyota prezentovala na CES 2018 v Las Vegas.

V najbližších týždňoch zároveň Toyota plánuje obnoviť aj testovanie áut na verejných komunikáciách.

Toyota Research Institute testuje najnovšiu verziu svojich autonómnych vozidiel v Kalifornii a v Michigane od začiatku roka. Pred smrteľnou nehodou Toyota rokovala aj o nákupe ovládacieho softvéru od Uberu.

Pozrite si

Termokamery zvýšia bezpečnosť (aj) autonómnych áut

V každom prípade, testovanie systémov pre autonómnu jazdu v celom automobilovom priemysle akceleruje. Zlepšuje sa nielen softvér autopilotov, ale aj príslušný hardvér. Autonómne autá tak získavajú väčší počet senzorov založených na viacerých typoch technológií (vizuálny monitoring, radar, LiDAR, termokamery, ultrazvuk).

To všetko prispeje k zvýšenej bezpečnosti samojazdiacich áut tak, že po ich zaradení do bežnej cestnej premávky počet nehôd štatisticky významne poklesne.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.