Automobilka Toyota predala a zaregistrovala minulý rok na slovenskom trhu 9 080 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel. Japonská značka tak obsadila tretie miesto na trhu s trhovým podielom 10,5 percenta.
S celkovým počtom 877 novoregistrovaných áut v decembri Toyota dosiahla celoročný podiel na slovenskom trhu na úrovni 12,6 %. Aj keď celý trh v priebehu roka 2022 narástol iba o 3 %, automobilke Toyota sa podarilo zvýšiť predaje o 37 %.
„Tretie miesto v poradí značiek a prekročenie hranice 10 % trhového podielu je potvrdením obľúbenosti vozidiel značky Toyota na Slovensku. Ponuku modelov sme v roku 2022 doplnili až o dve vozidlá kategórie crossover: Yaris Cross a Corolla Cross, ktoré sa podľa očakávania okamžite zaradili medzi najobľúbenejšie modely Toyota.“ hovorí generálny riaditeľ slovenského zastúpenia Toyota a Lexus Milan Kočka.
Toyota počíta s tým, že silné predaje budú pokračovať aj po prelome roka s cieľom ešte zvýšiť svoje postavenie na trhu.
„Rok 2022 bol v znamení nedostatku vozidiel a my sme dokázali odovzdať zákazníkom o 2 500 vozidiel viac ako v predchádzajúcom roku. Napriek tomu sme neboli schopní uspokojiť všetkých zákazníkov a skutočný záujem, hlavne firemných zákazníkov, bol omnoho vyšší ako výrobné kapacity v roku 2022.“
Popri značke Toyota sa na Slovensku darilo aj značke Lexus. Oproti 244 predaným vozidlám v roku 2021 predal Lexus v roku 2022 na našom trhu 401 vozidiel, čo predstavuje nárast o 64 %. Naviac úspechu zaznamenala nová generácia modelu NX a na jeseň predstavená nová generáciua modelu RX, z ktorej prvé kusy dorazia na Slovensko v nasledujúcich týždňoch.