Toyota bZ4X je prvý elektromobil značky, poznáme dojazd a slovenské ceny

Toyota je jedna z mála automobiliek, ktorá sa klasickým elektromobilom doteraz vyhýbala. Dlhodobé skúsenosti s hybridnými modelmi sa však snažia zužitkovať vo svojom prvom elektromobile Toyota bZ4X, ktorý sa dostáva aj na náš trh.

Komplikovaný názov prvého elektromobilu od známej japonskej automobilky je jeden z jeho kľúčových znakov. Pozornosť by sa ale mala uberať inam, a to na celkom zaujímavé parametre. Nakoľko ide o prvé plne elektrické vozidlo od Toyoty, výrobca musel siahnuť po novej platforme, ktorá dokáže využiť všetky benefity elektrického pohonu.

Nová platforma dostala označenie eTNGA a bude využívaná výhradne pre elektromobily s batériovým pohonom. Toyota tento rad vozidiel označuje ako Beyond Zero – za nulovou hranicou emisií, čo je práve skratka bZ v označení Toyota bZ4X. Vozidlo už prešlo homologizáciou, vďaka čomu sme mohli spoznať očakávaný dojazd podľa WLTP a aj priemernú spotrebu.

Verzia s pohonom predných kolies sľubuje WLTP dojazd 516 kilometrov a pri verzii s pohonom všetkých štyroch je WLTP dojazd 470 km. Vzhľadom na kapacitu batérie ide o veľmi dobré hodnoty. Toyota do podvozku tohto modelu dostala 71,4 kWh akumulátor. Normovaná spotreba sa pohybuje od 14,3 kWh / 100 km až po 15,8 kWh / 100 km.

Pozrite siCitroën ë-C4 Electric – plnohodnotný rodinný hatchback

Práve akumulátor je časť, kde Toyota môže využiť dlhoročné skúsenosti s hybridnými vozidlami. Adekvátne sa to snaží ukázať aj budúcim majiteľom áut, ktorým sľubuje neštandardne dobré záruky. Pri dodržaní pravidelných servisných úkonov Toyota garantuje, že po 10 rokoch bude mať batéria minimálne 70 percent pôvodnej kapacity.

Limit 10 rokov je však obmedzený aj nájazdom, ale vo výške až 1 milión kilometrov. Síce sa predpokladá, že podobné čísla dokážu dosiahnuť aj súčasné batérie bežne dostupných nových modelov elektromobilov, zatiaľ iba Toyota vám na tieto čísla poskytne záruku. Maximálny výkon nabíjania je 150 kW, vďaka čomu sa batéria nabije z 10 na 80 percent do pol hodiny.

Pozrite siHyundai IONIQ 5 – takmer dokonalý príklad moderného elektromobilu

Veľmi dôležitým parametrom je samozrejme aj cena. Zverejnený bol už aj slovenský cenník pre predpredaj, ktorý začína na sume 47 990 eur. Už základná výbava Comfort ponúka veľmi solídne funkcie a dizajnové prvky. Stredná možnosť s označením Prestige stojí 51 990 € a výbavu dopĺňa napríklad o väčší infotainment, vyhrievaný volant alebo adaptívne svetlomety.

Najvyššiu výbavu dostanete s balíkom Premiere Edition s cenou 62 990 €, ktorá pozostáva napríklad aj zo solárnej strechy. Tá by mala za rok vyrobiť dostatok energie na 1 800 kilometrov jazdy. Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom už toto leto. Ide o druhý elektromobil v ponuke so solárnou strechou po Hyundai IONIQ 5.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku