Reklama

Toto sú 3 dôvody, prečo si zamilujete nový Renault Austral E-Tech full hybrid!

TECHBOX

Hľadáte ideálne moderné auto do rodiny? Čo by malo spĺňať? Rozhodne by malo dobre vyzerať, nemôže chýbať priestor či moderné technológie na palube a úsporná motorizácia, tá je základom dobrého výberu.

My sme jedného ideálneho kandidáta našli, nový Renault Austral E-Tech full hybrid je kompaktné SUV, do ktorého sa zamilujete na prvý pohľad a od prvej jazdy. Pozrite sa, prečo si to myslíme.

Renault Austral E-Tech full hybrid nás zaujal už pri prvých jazdách ešte mimo Slovenska. Pozrite si naše YouTube video. Na slovenských cestách sme sa však presvedčili, že nešlo len o prvý dojem, jednoducho ide o mimoriadne vydarené mestské SUV, nad ktorým sa oplatí uvažovať. Našli sme 3 dôvody, prečo si aj vy zamilujete nový Renault Austral E-Tech full hybrid. Postupne vám ich predstavíme v 3-dielnom seriály, ktorý práve štartujeme. Tým prvým dôvodom je celkové spracovanie, vrátane full hybridnej technológie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Renault Austral pôsobí mimoriadne dynamicky, či už sa naň pozriete zboku, spredu alebo zozadu. Čierna strecha je akousi čerešničkou na torte, nechá totiž vyniknúť krivkám kompaktného SUV vrátane neprehliadnuteľného chrómového lemu, ktorý je efektnou súčasťou C-stĺpika. Model si viete dopriať dokonca aj v matnom laku a čiernymi lakovanými prvkami, nami testovaná sivá Schiste však Australu mimoriadne svedčí a 20″ disky s dizajnom effie sa jednoducho nedajú v širokých blatníkoch prehliadnuť.

Nové logo je samozrejmosťou, no všimnite si predné ingeligentné svetlá. Tie zaujmú grafikou denného svietenia, no najviac si ich budete pochvaľovať v noci. Dopriať si totiž viete aj svetlá Renault LED Matrix Vision, ktoré vám zabezpečia dokonalý výhľad v noci bez toho, aby ste oslňovali vodičov iných automobilov. Zadné svetlá sú pritom takmer prepojené, oddeľuje ich len logo Renault. Garantujeme vám, že zozadu ihneď každý spozná, že sedíte práve v SUV Renault Austral.

Poteší aj správa, že objem batožinového priestoru je aj v prípade verzie E-Tech full hybrid 487-555 litrov. Austral totiž ponúka variabilný interiér, kde si zadné sedadlá môžete posúvať podľa potreby. Veľkou výhodou je i skutočnosť, že sklápať zadné sedadlá môžete aj priamo z batožinového priestoru.

Interiér je priestranný a plný technológií, dominuje mu systém openR link so službami Google. Multimediálny systém je tak inovatívny a výnimočný, že sa mu budeme samostatne venovať v ďalšej časti nášho seriálu. Budete prekvapení, čo všetko dokáže a čo všetko nájdete vo svojom Renaulte Austral, pokiaľ sa preň rozhodnete.

Poďme sa pozrieť na jeden z hlavných dôvodov, prečo nás Renault Austral práve vo verzii E-Tech full hybrid 200 zaujal. Tento hybridný systém má výkon až 200 koní a patrí medzi to najlepšie vo svojom segmente. Kombinuje totiž trojvalcový 1,2-litrový preplňovaný benzínový motor s výkonom 96 kW (130 k), krútiacim momentom 205 Nm a až dva elektromotory. Spoločný systémový výkon je 200 koní a teda treba uznať, že to na ceste pocítite. Dôležité je, že práve vďaka elektromotorovm si užijete aj výhody elektrickej jazdy bez toho, aby ste Austral nabíjali. Nabíja sa totiž sám.

Väčší elektromotor má výkon 50 kW (70 k), pričom jeho krútiaci moment je 205 Nm. Je tak dostatočne silný na to, aby vedel poháňať Austral len čisto na elektrickú energiu, ktorá je uchovávaná v lítium-iónovom akumulátore s kapacitou 2 kWh. Mimochodom, ide o 400 V architektúru. Vy tak viete určité úseky ciest prejsť aj čisto len na elektrický pohon. Celý systém je pritom navrhnutý inteligentne tak, aby ste sa vy o nič nemuseli starať. Jednoducho jazdíte a počas jazdy spaľovací motor a elektromotory nabíjajú batériu. Vy dokonca môžete ovplyvniť to, ako sa batéria bude nabíjať, totiž máte k dispozícii aj štyri režimy rekuperačného brzdenia. Rekuperáciu pritom ovládate pohodlne pomocou pádiel na volante, resp. vami zvoleným režimom MULTI-SENSE.

Obsah pokračuje pod reklamou

Jazda s Renualt Austral E-Tech full hybrid vás bude jednoducho baviť. Táto výborne zvládnutá hybridná technológia vám umožní najmä v meste jazdiť za ideálnych podmienok až 80 % času v elektrikcom režime, jednoducho takto dokážete výrazne znížiť spotrebu paliva kľudne až do 40 %. Najlepšie na tom je, že si takto užijete v interiéri poriadne ticho, nielen vďaka jazde na elektrinu, ale i preto, že celkovo je Austral výborne odhlučneným automobilom.

Súčasťou systému je aj druhý elektromotor, a to vysokonapäťový štartér-generátor s výkonom 25 koní, ktorý slúži na naštartovanie spaľovacieho motoora a radenie prevodových stupňov. Áno, takto dokonale to v Renaulte vymysleli. Ak vás zaujíma, ktorá pohonná jednotka je práve v „zábere“, stačí si pozrieť hlavnú obrazovku systému OpenR Link či plne digitálny prístrojový panel, kde vidíte toky energie hybridného systému. Dobré je, že k dispozícii je aj prehľadný indikátor stavu nabitia batérie.

V prípade, že jazdíte v EV režime, aj o tomto stave ste informovaní na prístrojovom digitálnom panely. Stačí sa pozrieť na modré označenie EV v časti zobrazujúcej zvolený prevodový stupeň. Renault hybridnú technológiu vyšperkoval priam k dokonalosti. Počas jazdy sa totiž využíva tzv. prediktívna hybridná jazda, kedy sa maximalizuje využitie elektrickej energie aj vďaka online mapovým podkladom. Jednoducho systém spolupracuje s topografiou cesty a podľa toho volí čo najefektívnejší režim jazdy. Vy si pritom všetko môžete pozrieť aj na prehľadných stĺpcových grafoch, kde vidíte aj spotrebu či najazdené kilometre len v čisto elektrickom režime.

A prečo je Renault Austral E-Tech full hybrid tak zaujímavý? Nejde len o to, že môžete jazdiť s výrazne nižšou spotrebou či maximalizujete zníženie emisií CO2, užívať si totiž budete aj jazdu, ktorá je svižnejšia a dynamickejšia. A o to ide, výborne navhrhnutá hybridná sústava s ingeligentnou automatickou prevodovkov je zážitkom. Ak idete na elektrický pohon, systém kolesá roztáča len vďaka elektromotoru, ak jazdíte v hybridnom režime, o pohon prednej a zadnej nápravy sa stará spaľovací motor v kombinácii s elektromotorom. V režime e-drive dokonca môžete nabíjať batériu priamo zo spaľovacieho motora, pričom o pohon kolies sa stará elektromotor. V režime spaľovacieho motora poháňa kolesá motor, no zároveň sa nabíja batéria a rekuperácia? V tomto prípade kolesá poháňajú elektromotor, ktorý nabíja batériu.

Aby toho nebolo málo, máte na výber aj rôzne jazdné režimy, ktoré si vyberiete a prispôsobíte vďaka multimediálnemu systému OpenR link, či priamo na volante cez tlačidlo Multi-Sense. S vybraným režimom jazdy sa vám nielen prispôsobí charakter jazdy Australu, ale mení sa i grafika plne digitálnehu prístrojového panela.

Dokonca máte k dispozícii aj úplne novú generáciu systému 4Control Advanced. S vaším Australom tak budete jazdiť bezpečnejšie, dokáže totiž natáčať zadnú nápravu až o 5° v rýchlostiach do 50 km/h. Výhodou je aj ľahšie manévrovanie v meste. V rýchlostiach nad 50 km/h je natočenie zadných kolies možné o 1°, čo v praxi to znamená, že prejazd zákrutami je výrazne stabilnejší, nedochádza k efektu nedotáčavosti a šoférovanie je doslova menej namáhavé. Toto si musíte vyskúšať. Zaujímavé je, že uhol natočenia zadnej nápravy si dokonca viete nastaviť v menu systému OpenR Link.

Renault Austral E-Tech full hybrid je jednoducho moderný hybrid, ktorý doslova myslí za vás. Jazdíte s ním úspornejšie, no naplno si užijete vysoký výkon a maximálne pohodlie za volantom. Tento full hybrid si viete kúpiť už od 36 100 €, pričom za nami testovanú výbavu ICONIC zaplatíte od 39 600 €. Sledujte nás však aj ďalej, pretože vám prezradíme aj ďalšie dva dôvody, prečo si Renault Austral E-Tech full hybrid zamilujete. Nabudúce sa totiž pozrieme práve na mimoriadne inovatívny multimediálny systém OpenR link so službami Google.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.