Leto je už tu, pričom niektorí motoristi si ho nevedia predstaviť bez vetra vo vlasoch, pričom práve na toto ročné obdobia volia práve kabriolety. Sú to skutočne zaujímavé autá s pocitom slobody, no nie všetky dizajny sa vždy vydarili.
Kabriolet je automobil s otvorenou strechou, ktorý má často sklápaciu alebo odnímateľnú strechu. To umožňuje jeho rýchle nasadenie do formy uzavretého auta v prípade nepriaznivého počasia. V lete si cíti ako ryba vo vode.
Sú však aj také kabriolety, na ktoré sa ľudia nevedia pozerať a pripadajú im vyslovene škaredé, no aj napriek tomu sa nájdu ľudia, ktorí ich skutočne vlastnia. Vybrali sme teda 7 kabrioletov, ktoré mali skutočne ostať iba na papieri.
Citroen C3 Pluriel (2003)
Aj automobilka Citroen sa pokúšala vyrobiť štýlový kabriolet, ktorý vychádzal vtedy z populárneho modelu C3. Model Pluriel však zvolil nešťastný mechanizmus strechy na koľajniciach, ktoré sa museli vyberať ručne. Z toho dôvodu nebolo možné nasadiť strechu počas jazdy. Inak celkový dizajn nepôsobil až tak dobre ako v prípade spomínaného C3.
Chevrolet SSR (2003)
Tento kabriolet mal pod kapotou 5,3-litrový motor V8 s výkonom okolo 300 koní, pričom stovku vedel zvládnuť okolo 6 sekúnd. Problémom však bolo to, že model SSR bol dvojmiestny a mal tiež zvláštnu kovovú skladaciu strechu. Aj tak toto auto rozhodne pútalo veľkú pozornosť.
Chrysler PT Cruiser Convertible (2007)
Už základný model Chrysler PT patril medzi tie nie príliš dizajnovo vydarené autá a inžinieri sa ešte rozhodli, že to posunú na novú úroveň a spravia z neho kabriolet. Model PT Cruiser sa vyrábal 10 rokov, ale verzia kabriolet vydržala iba 3. Verejnosť sa jednoducho odmietla nechať oklamať takto škaredým kabrioletom, čo sa odzrkadlilo na jeho mizerných predajoch.
Pontiac Sunfire Convertible (1997)
Mal to byť cenovo dostupný, elegantný a príjemný kabriolet. Karmínovo červená bola jeho dominantnou farbou vrátane interiéru. Výkon kabrioletu Pontiac Sunfire bol ale dosť slabý. Motor bol 2,2-litrový štvorvalec s trojstupňovou automatickou prevodovkou.
Rover 100 Convertible (1992)
Rover sa vždy snažil zaplniť čo najviac medzier na trhu. Kabriolet bol vytvorený na základe starého päťdverového modelu Rover 100, pričom zadná časť auta bola dlhšia, ako bolo potrebné, čo viedlo k mnohým konštrukčným úpravám. Pod kapotou boli 1,4-litrové motory, avšak Rover 100 bol hrozný na riadenie. Automobilka dúfala, že to bude obľúbené luxusné auto, ale namiesto toho to bol jeden z najhorších kabrioletov vôbec.
Suzuki Samurai (1988)
Suzuki Samurai bolo zvláštne, farebné a športové. Pod kapotou bol malý 1,3-litrový štvorvalec s výkonom slabých 63 koní. Prekvapivo ovládanie bolo celkom dobré. Neskôr sa však ukázalo, že Samurai mal tendenciu prevracať sa, keď prechádzal bežnými zákrutami a úplne normálnymi rýchlosťami.
Suzuki X-90 (1981)
V Japonsku si z nejakého dôvodu mysleli, že tento bizarne vyzerajúci koncept X-90 bude na trhu úspešný. V kategórii kabrioletov je dôležitý hlavne dizajn. Zozadu vyzeralo Suzuki X-90 ako sedan, spredu ako klasické Suzuki. Model X-90 mal dve sedadlá a vyzeralo to, akoby strecha bola odrezaná. Celkovo bolo Suzuki X-90 nepohodlné, nepraktické a vôbec nie zábavné.