Reklama

TOP model NIO ET9 príde so 600 kW nabíjaním

Zdroj | Nio
Richard Pliešovský
Zdroj | Nio
Zdroj | Nio

Čínske NIO predstavilo svojú vlajkovú loď ET9, ktorá má dizajn sportbacku, i keď výškou by sme ho mohli zaradiť niekde sedany až crossovery.

S dĺžkou 523 mm sa zaraďuje do rovnakej triedy, ako Mercedes-Benx triedy S. Rozmery však nie sú tými najdôležitejšími vlastnosťami nového modelu.

NIO ET9 totiž ponúka pôsobivú rýchlosť nabíjania, ktorá pri výkone 600 kW prinesie na rýchlonabíjačka už za 5 minút dojazd 254 km. Umožňuje to 900 V architektúra, ktorá podporuje naozaj rýchle nabíjanie. Ak rozmýšľate, či vôbec existuje taká nabíjačka, tak môžete byť spokojní. NIO totiž oznámilo, že už vyrába nabíjačky schopné nabíjať 640 kW výkonom. Na trh sa dostanú v rovnakom čase, ako príde ET9.

Obsah pokračuje pod reklamou

ET9 bude disponovať tiež poriadnym výkonom. Elektromobil má 2-motorové hnacie ústrojenstvo s pohonom všetkých kolies s kombinovaným výkonom 697 koní. Nio neuvádza žiadne časy zrýchlenia z nulu na stovku, ani sa nechválilo maximálnou rýchlosťou, tieto čísla by mohli byť tiež zaujímavé. Výrobca sa viac venoval detailom interiéru, kde zaujme najmä zadná časť, z ktorého neurobil „obývačku“, ale rovno salónik.

Pozrite si

Tieto elektromobily sú hneď k odberu, niektoré so zľavou aj 14 tisíc!

ET9 je 4-miestny elektromobil, pretože strednú časť zadných sedadiel zaberá most Executive Bridge, kde nájdete tablet, stolík s bezdrôtovou nabíjačkou. Sedadlá sa dajú výrazne sklopiť a máte dostatok opierok na ruky, aby ste sa cítili pohodlne.

Zdroj | Nio

NIO ET9 má technológiu steer-by-wire, tú sme nedávno videli v Tesle Cybertruck. Ide o riadenie zadných kolies a plne aktívne odpruženie. Výrobca však neuvádza, do akej miery sa budú zadné kolesá natáčať, ani nevysvetľuje systém odpruženia, celkom určite však poriadne zvýši komfort cestovania a šoférovania.

Nový model je k dispozícii v Číne na predobjednávku, prvé kusy prídu majiteľom v prvom štvrťroku 2024. Cena a dostupnosť na našom trhu nie je známa.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.