Reklama

Tesla Cybertruck je po 4 rokoch konečne tu! Poznáme ceny i detaily výbav

Zdroj | Tesla
Števo Porubský
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Americká Tesla konečne ukončila dohady o technickej špecifikácii svojho prvého pick-upu Cybertruck. V predaji budú tri verzie, top model ponesie názov Cyberbeast.

Rovnako tak konečne poznáme aj ceny jednotlivých verzií. Tie sú na míle vzdialené Muskovým pôvodným tvrdeniam.

Zdroj | Tesla
Obsah pokračuje pod reklamou

Po viac ako 4 rokoch od pompézneho predstavenia prvého plne elektrického pick-upu s logom Tesla sa zároveň desiatka prvých objednávateľov dočkala svojho (zjavne) vysnívaného Cybertrucku. Tesla Cybertruck Elon Musk predstavil presne 22. novembra 2019, kedy sme ešte ani len netušili čo je to COVID, čipová kríza či vojna v susednom štáte. Za 4 roky sa toho udialo mnoho. Na Cybertruck sme ale museli čakať o 2 roky dlhšie ako sľuboval Musk a to ešte keď uvidíte tie ceny…

Ale postupne. Tesla Cybertruck bude v predaji v troch verziách – zadnokolka (RWD), štvorkolka (AWD) a vo verzii Beštia (Cyberbeast).

Zdroj | Tesla

Rozdiely budú jasné, hlavne čo sa týka výkonu, ale aj dojazdu a teda i batérie. Všetky tri verzie ale budú rovnaké z vonku. Rozmery Tesla Cybertruck sú 5,683 x 2,413 x 1,791 cm. Hmotnosť? Bez pár kilogramov 3 tony, resp. 3,1 tony v prápade top modelu.

Stále platí, že Cybertruck nebude mať žiadnu povrchovú úpravu – farbu. Karoséria bude z extrémne odolnej nerezovej ocele. Aspoň tak tvrdí výrobca. Cybertruck bude možné vybaviť aj nerozbitným sklom, no to nám Musk predviedol už pred 4 rokmi, že to nemusí byť celkom pravda.

Zdroj | Tesla

Dnes Tesla pridáva informáciu, že sklo odolá baseballovej loptičke letiacej rýchlosťou 112 km/h alebo odolnosti Class 4. Tá hovorí, že odolá krúpam s priemerom 50,8 mm, teda 2 palce. Dnes už teda neplatí nič ako oceľová guľa či kladivo. Do vnútra kabíny sa má zmestiť pohodlne 5 dospelých pasažierov.

Zdroj | Tesla

V vnútri sa máme tešiť na 15-reproduktorový audio systém, ktovie ale, či aj v najnižšej verzii. Rovnako nemá chýbať duálna Qi nabíjačka pre smartfóny, ale ani 65 W USB-C port na nabíjanie pokojne aj notebooku.

Zdroj | Tesla

Lahôdkou má byť špičková HEPA filtrácia vzduchu z exteriéru, ktorá má vyfiltrovať 99,97 % PM2,5 látok. A keďže je Cybertruck pracovné auto, filtrácia prašného a inak znečisteného vzduchu príde veľmi vhod. Menej vhod možno príde plne presklená strecha. Aj tu je otázne, či vo všetkých verziách.

Zdroj | Tesla

Nad čelným sklom má byť tzv. Light bar, svetelná lišta s vysokým výkonom, ktorá má osvetliť priestor pred vozidlom do takmer pol kilometra! Toto bude určite príplatková vec. Rovnako za príplatok bude Tesla predávať aj stanovú nadstavbu na korbu. Do stanu sa majú zmestiť dvaja dospelý. Korba má však dĺžku len 1,82 m, tu sa veľmi asi nevyspia. Možno sklopením zadných sedadiel a prepojením s kabínou…

Tesla Cybertruck RWD ponúkne motor iba na zadnej náprave a dojazd cez 400 km. Maximálna rýchlosť bude 180 km/h a na stovku zrýchli za 6,7 sekundy. Keďže toto bude model len aby bol, Tesla k nemu nezverejnila takmer žiadne technické detaily.

Tesla Cybertruck AWD bude mať motory na oboch nápravách, ale aj väčšiu batériu s 250 kW nabíjaním. Tá ponúkne dojazd takmer 550 km. Maximálka ostáva rovnaká, 180 km/h, zrýchlenie je už ale za 4,3 sekundy. Tu už poznáme aj viac detailov.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Tesla

Maximálne utiahne 5-tonový príves (!), korba má mať objem 1 897 litrov (uzamykateľný objem), sklopením zadných sedadiel sa vie objem zväčšiť o ďalších 1 530 litorv. Maximálne zaťaženie korby je vyše 1,1 tony. V zadnej časti korby si našlo miesto niekoľko 230 V zásuviek s celkovým výkonom 11,5 kW. Takýto výkon pokojne utiahne aj domácnosť.

Zdroj | Tesla

AWD verzia bude obutá na 20″ diskoch kolies. Svetlá výška bude až do 43,3 cm! Vo vnútri má byť 18,5″ hlavný displej v stredovej konzole a 9,4″ dotykový displej pre pasažierov vzadu. Niečo ako má momentálne Tesla Model S. Prekvapením je záruka – 4 roky alebo 80 000 km na vozidlo a 8 rokov alebo 240 000 km na batériu a motor.

Zdroj | Tesla

Tesla Cybertruck Cyberbeast bude tým, na čo mnohí čakali. Beštiou v tele pick-upu. Osadená bude tromi motormi s pohonom 4×4. Výkon síce Tesla zatiaľ nezverejnila, no maximálna rýchlosť 209 km/h a zrýchlenie na stovku za 2,7 sekundy hovorí za veľa.

Batéria bude pravdepodobne rovnaká ako vo verzii AWD, tu ponúkne dojazd 515 km. Nabíjať sa bude rovnako maximálnym výkonom 250 kW. Aj tu bude ale Cybertruck stáť len na 20″ diskoch z ľahkej zliatiny a aj ostatné parametre z AWD verzie sú rovnaké. Rozdielom verzií je tak len výkon.

Zdroj | Tesla

Tesla v špecifikáciách hovorí aj o tzv. Range Extenderi, teda akomsi predĺžení dojazdu. Ten modelu AWD pridá dojazd na vyše 755 km, modelu Cyberbeast na 705 km. Čo presne Range Extender je ale zatiaľ nevieme. Pôjde zjavne o batériu, no koľko bude stáť a akú bude mať kapacitu nie je známe.

Prestrelené ceny

A čo ceny? Základná verzia nebude stáť 40 000 USD ako sľuboval Musk, ale takmer 50 000 dolárov. To je viac o 25 %! Vyššia verzia s pohon všetkých 4 kolies bude za takmer 70 000 dolárov. Toľko ale mala pôvodne stáť top verzia. Tú si ale Tesla teraz cení na sumu vyše 96 000 dolárov! Rozdiel? Takmer 38 %! Pre porovnanie, luxusné Volvo EX90 práve dostalo cenu na americkom trhu – 77 000 dolárov.

Takto vyzerali pôvodné ceny:

Zdroj | Tesla

Predstavte si, že si dnes od nejakej automobilky objednáte auto za 50 000 € a keď vám ho bude chcieť už automobilka dodať, tak vám povie, že auto stojí vlastne 69 000 €! V Tesle sa museli zblázniť.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ceny sú bez tamojších daní a poplatkov, ale aj bez najrôznejších podporných balíkov na štátnej či federálnej úrovni.

Mimochodom, Tesla Cybertruck si stále neviete kúpiť. Tesla ich vyrába extrémne pomaly a uspokojenie dopytu z predobjednávok jej potrvá roky. AWD a Cyberbeast verzie chce v predaji mať budúci rok, najnižšia verzia RWD príde do predaja až v roku 2025. Ak vôbec…

Zdroj | Tesla
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.