Reklama

TOP 8 konceptov predstavených na GMS 2018

Zdroj | Hyundai
Viktor Šmidák
Zdroj | Hyundai
Zdroj | Hyundai

Na medzinárodnom autosalóne Geneva Motor Show sme videli mnoho zaujímavých reálnych, ale aj nereálnych áut. Aké boli tie najzaujímavejšie koncepty GMS 2018?

Geneva Motor Show ani tento rok nesklamala a ponúkla hneď niekoľko vozidiel, ktoré jednoducho upútali na prvý pohľad. Okrem reálnych áut sme sa dočkali aj niekoľkých kurióznych konceptov. Väčšina z nich je už poháňaná elektrinou a disponuje aspoň nejakou úrovňou autonómneho riadenia. A ktoré boli podľa nás tie najzaujímavejšie?

Aston Martin Lagonda Vision Concept

Zdroj | Aston Martin

Návrh od britského výrobcu sa síce nebude páčiť každému, v rukáve má však hneď niekoľko úctyhodných vlastností. Medzi ne patrí napríklad dojazd až 650 kilometrov na čisto elektrickú energiu, o ktorú sa starajú polovodičové batérie. Aston Martin počíta i s úplnou úrovňou autonómie, a tak je možné volant nielen premiestniť z jednej strany na druhú, ale ho i úplne schovať. Sedadlá sa tiež pohybujú v rôznych smeroch.

Pozrite si

Aston Martin Lagonda Vision Concept – vízia eko luxusu

https://youtu.be/Xlecp2MGbPY

BMW M8 Gran Coupé

Do nášho výberu sa dostal i športiak nemeckej automobilky. Čo tam po tom, že o ňom nevieme zatiaľ takmer nič. BMW týmto otvára dvere novej triede 8 a jej budúcnosť nám ukazuje v skutočne veľkom štýle. Osmička by ale mala mať minimálne 600 koní a prísť by mohla už v roku 2020.

Hyundai Le Fil Rouge

I napriek tomu, že v preklade červené vlákno sa na cesty nikdy nedostane, je príjemné vidieť, že aj Hyundai má svoju víziu budúcnosti. I napriek tomu, že koncept pôsobí futuristicky, základy využíva z Hyundai Coupe Concept z roku 1974. Vo vnútri vládnu prírodné materiály, vrátane dreva či železa. Nezvyčajné sedadlá majú v opierkach zabudované displeje. Tento koncept má i pedále a volant.

Pozrite si

Hyundai Le Fil Rouge – elektromobil budúcnosti plný luxusu

Zdroj | Hyundai

Porsche Mission E Cross Turismo

Ďalšou čerešničkou je elektrická predstava automobilu od značky Porsche. Športiak má pohon všetkých štyroch kolies a s 800-voltovou architektúrou ponúka zrýchlenie na 100 km/h za 3,5 sekundy. Za 12 sekúnd sa tento elektromobil dokáže dostať na rýchlosť 200 km/h, o čo sa stará 600-koňový motor. Na jedno nabitie údajne prejde 500 kilometrov, pričom na dojazd 400 kilometrov sa nabije už za 15 minút.

Pozrite si

Porsche Mission E Cross Turismo – elektrický crossover oficiálne predstavený

https://youtu.be/riP-FnzUBtA

Renault EZ-GO

Renault síce predstavil koncept iného druhu, no to neznamená, že je menej zaujímavý. Práve naopak. EZ-GO je totiž jedným z taxíkov budúcnosti, ktorý bude slúžiť na zdieľanú jazdu. Jeho najväčšou prednosťou je hlavne štvrtý stupeň autonómnosti, vďaka čomu sa má vozidlo starať o úplne samostatné riadenie či priestranný dizajn.

Pozrite si

Renault EZ-GO – autonómny taxík budúcnosti

Zdroj | Renault

Rimac C_Two

Chorvátska značka síce nie je zatiaľ veľmi populárna a bližšie má ku reálnemu produktu, nedalo nám automobil nespomenúť. Tu totiž platí príslovie tichá voda brehy myje. Jediné, čo potrebuje vedieť je, že Rimac C_Two má 1 900 koní, krútiaci moment 2 300 Nm, maximálnu rýchlosť 415 km/h, zrýchlenie z nuly na 60 míľ za 1,85 sekundy (dokonca o 0,05 sekundy rýchlejšie ako Tesla Roadster) a dojazd 650 kilometrov. Auto okrem toho ponúka mnoho ďalších zaujímavých riešení, o ktorých sa môžete dočítať v našom článku.

Pozrite si

Rimac C_Two – beštia s 1 914 koňmi a maximálkou 415 km/h

Zdroj | Rimac Automobili

Škoda Vision X

Na ženevskom autosalóne nechýbala ani automobilka z Mladej Boleslávie. Tá svetu predviedla svoj koncept SUV, ktoré je veľkosťou menšie ako Kodiaq i Karoq. Prináša však čerstvý závan nových dizajnových prvkov vrátane špecifických svetiel či bezrámových dverí. Vision X poháňa 1,5 TSI motor s výkonom 96 kW, ktorý môže okrem benzínu spaľovať aj zemný plyn. Zadnej náprave tiež pomáha elektromotor.

VW I.D. VIZZION

Koncept I.D. VIZZION prichádza na GMS 2018 hneď s niekoľkými prvenstvami v rámci spoločnosti. Má byť napríklad prvým vozidlom výrobcu bez pedálov alebo volantu, pričom o šoférovanie sa má plne starať autonómna technológia najvyššieho piateho levela. Atypické je tiež otváranie dverí alebo vysoká miera integrácie umelej inteligencie.

Pozrite si

VW I.D. VIZZION – autonómny sedan bez volantu či pedálov

Zdroj | VW
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.