Pri predstavení modernizovanej verzie Tesla Model S Plaid prišiel výrobca s kontroverzným volantom, ktorý sa svojím vzhľadom podobá na volanty monopostov formuly 1.
Yoke, ako svoj kontroverzný volant nazýva samotná Tesla, má byť jedinou alternatívou, ktorú je možné vyberať pri kúpe nového Modelu S. Výrobca zašiel až tak ďaleko, že spod volantu zmizli aj obslužné páčky, ktoré slúžili na zmenu pohonu a aktiváciu smerových svetiel.
Niektoré ovládacie prvky sa presunuli na samotný volant, a podľa slov Elona Muska vozidlo by malo byť samé schopné určiť smer jazdy, keďže páčka na ovládanie pohonu a aktiváciu Autopilota na pravej strane volantu chýba.
Po prvých jazdách s novým druhom volantu sa verejnosť rozdelila na dva tábory. Jedna strana si nový volant pochvaľuje, druhá žiada vrátenie pôvodného tvaru volantu. Prekvapením je veľký pomer riadenia 14,0:1, ktorý zostal zachovaný z verzie vybavenej klasickým volantom.
Použitie Yoke volantu môže v niektorých situáciách ako napríklad strata kontroly nad vozidlom predstavovať bezpečnostné riziko. Zvládnutie šmyku pri takomto volante v kombinácii s obrovským prevodom predstavuje problém aj pre skúseného vodiča.
Prvý majitelia Modelu S Plaid vybaveného týmto volantom často hlásili aj problematické ovládanie klaksónu.
Aj napriek niekoľkým prototypom, ktoré boli vybavené klasickým volantom Tesla Motors stále odmieta použitie klasického volantu.
Zdá sa však, že by sa to mohlo zmeniť. V servisných aktualizáciách, ktoré by mali byť súčasťou novo vyrobených Modelov S Plaid sa nachádza voľba medzi Yoke a štandardným volantom.
Dúfajme, že automobilka bude počúvať požiadavky majiteľov nových Modelov S a umožní použitie klasického volantu.