- #E-mobilita
- 2 min.
- 31.12.2022
Tesla na Vianoce potrápila majiteľa, v mrazoch mal problém nabiť studenú batériu
Prevádzka elektromobilu v zimnom období so sebou prináša mnohé úskalia, ktoré v letnom, alebo v prechodnom jarnom a jesennom období majitelia elektromobilov nepoznajú. V zimnom období akumulátor elektromobilu trpí javom označovaným ako coldgate, kedy následkom nízkej teploty nedosahuje maximálne nabíjacie výkony.
Mnoho výrobcov elektromobilov vzdeláva majiteľov, ako zaobchádzať s akumulátorom, aby dosiahli čo najvyšší komfort jazdy v zimnom období. V prípade ignorovania takýchto rád vznikajú problémové situácie, čoho príkladom je aj majiteľ Tesly Model S, ktorý sa na Vianoce snažil nabiť svoj elektromobil.
Po príchode k nabíjacej stanici Tesla Model S hlásila dojazd len 32 km. Pripojením k nabíjaciemu stojanu vozidlo aktivovalo zahrievanie akumulátora s cieľom dosiahnuť čo najvyšší možný nabíjací výkon. Zahrievanie akumulátora ale miesto minút trvalo až niekoľko hodín. Majiteľ sa so svojou skúsenosťou pochválil na sociálnych sieťach, čo nezostalo bez povšimnutia.
Zverejnené video bolo natoľko virálne, že ho zakrátko kontaktoval samotný výrobca a ponúkol mu zapožičanie Modelu 3, zatiaľ čo jeho vlastný Model S bol prevezený do neďalekého servisného strediska na diagnostiku problému. V tomto konkrétnom prípade sa majiteľ Tesly Model S snažil nabiť svoj elektromobil pri teplote -7 °C, čo nie je úplne ideálne pokiaľ akumulátor pred nabíjaním nebol dostatočne teplotne pripravený.
Pred jazdou v extrémnych zimných podmienkach je vhodné akumulátor pred jazdou pripraviť na takéto zaťaženie. Ideálne je ak elektromobil v zimnom období parkujeme v garáži, najlepšie vo vykurovanej a pred jazdou akumulátor nabíjame prostredníctvom vstavanej palubnej nabíjačky. K dosiahnutiu ideálneho teplotného komfortu pomôže predhrev kabíny vozidla.