Minulý rok, keď Tesla predstavila modernizovanú verziu svojej vlajkovej lode Model S, pochválila sa s verziou Plaid +, ktorá mala mať dojazd viac ako 800 kilometrov.
Neskôr Elon Musk spustenie výroby tejto verzie dementoval a ako hlavný dôvod uviedol, že už verzia Model S Plaid ponúka dostatočný dojazd. Verzia Plaid nahradila predchodcu Model S Performance a svojimi parametrami ako zrýchlenie z 0 – 100 km/h za menej ako 2,5 sekundy patrí medzi najvýkonnejšie sériovo vyrábané vozidlá na svete.
Dojazd verzie Plaid je viac ako 600 km a podľa slov Elona Muska je to dostatočná hodnota a nemá zmysel uvažovať nad výrobou vozidla s väčším dojazdom.
Prekonať Teslu v tomto parametre sa rozhodol americký výrobca Lucid, ktorý ponúka model Air s dojazdom 800 kilometrov. Vyšší dojazd znamená zákonite akumulátor s vyššou kapacitou čo sa prejavuje na jazdných vlastnostiach elektromobilu. Zrejmé je to aj pri elektromobile Lucid Air, ktorý svojimi dynamickými parametrami zaostáva za Teslou Model S Plaid.
V nedávnom príspevku na sociálnej sieti Elon Musk pripustil, že Tesla mohla ponúknuť už pred rokom elektromobil s dojazdom takmer 1000 kilometrov. Reálne však je len veľmi malý počet vodičov, ktorí realizujú tak dlhé jazdy bez prestávky potrebnej na občerstvenie alebo návštevu toalety.
Ide o zaujímavé tvrdenie, keďže Tesla pri predstavení modelu Roadster v roku 2017 deklarovala dojazd takmer 1000 kilometrov.
Tesla Motors neustálymi aktualizáciami a zvyšovaním efektivity svojich vozidiel zlepšuje dojazd elektromobilov aj bez nutnosti navyšovania kapacity akumulátorov.