To Y je v názve určite len „náhoda“ a určite nemá evokovať Tesla Model Y. Xiaomi má ale na to výhovorku a YU v názve má predstavovať jazdu vo vetre.
Presne tak, ako SU7 nemá evokovať Tesla Model S, hoci má dizajn Porsche Taycan. V Číne je možné ale všetko, USA už dávno nie sú krajinou neobmedzených možností. Čína je.
Xiaomi YU7 sa pritom prezentuje ako stredne veľké až veľké SUV s rozmermi 4 999 mm na dĺžku, 1 996 mm na šírku a 1 600 mm na výšku, pričom rázvor osí kolies dosahuje 3 000 mm. Okrem toho, že je takmer totožné s SU7 (až na výšku) o pár milimetrov presahuje Tesla Model Y.
Dizajn vraj kladie dôraz na estetiku, v mnohom sa ale podobná na svojho súrodenca, Xiaomi SU7. Zároveň je ale robustnješie a oproti mnohým iným SUV je aj aerodynamickejšie s koeficientom odporu len Cd 0,245.
YU7 dedí pokročilú architektúru viacerých kanálov z Xiaomi SU7, zahŕňajúcu 10 prietokových vzduchových kanálov a 19 optimalizovaných vetracích otvorov na presné riadenie prúdenia vzduchu. Dutý spojler prešiel mnohými dizajnovými iteráciami, čím sa dosiahlo zníženie odporu o 10 bodov. Aktívny systém mriežky chladiča obsahuje 100 automaticky nastaviteľných lamiel, ktoré prispievajú k zlepšeniu o 18 bodov.
Xiaomi stavilo aj na šetrenie hmotnosti i výroby. Predná kapota je celohliníková s gigantickou plochou 3,11 m² (1 960 x 1 587 mm) = ušetrilo sa na mnohých ďalších komponentoch okolo nej i pri samotnej výrobe, ale zároveň kapota typu clamshell využíva bezšvovú jednoliatu konštrukciu, ktorá znižuje odpor vzduchu o 2 body.
Predné svetlomety s inovatívnym dutým dizajnom. YU7 má LED svetlá s 180° svietením a prémiovým ultra-červeným osvetlením (nad 632 nm), ktoré dáva autu nezameniteľný vizuál. Zadné halo svetlá zas dodávajú vozidlu charakteristický vzhľad, s ktorým Xiaomi prišlo už s modelom SU7. Na rozdiel od Xiaomi SU7, zadné svetlá YU7 majú nadol sklonené rohy. Xiaomi ale tvrdí, že YU7 nie je len zvýšenou verziou sedanu SU7, ale predstavuje úplne nový dizajnový prístup.
Vnútri vás čaká prémiová kabína v štýle „leteckého kokpitu“ s panoramatickým 1,1-metrovým displejom Xiaomi HyperVision, ktorý využíva tri Mini LED displeje. Displej má rozlíšenie 108 PPD, čo je zhruba 8 200 x 2 000 px), jas 1 200 nitov a minimálne skreslenie. Systém sa dynamicky prispôsobuje jazdným scenárom a zobrazuje údaje podľa potreby vodiča či spolujazdcov.
Technologickou lahôdkou je ultra-čierny povlak s algoritmami na korekciu skreslenia, aby dosiahol odrazivosť <1 % (SCE), priepustnosť svetla <0,01 % a skreslenie <1 %. Ina povedané, na tomto displeji neuvidíte prakticky žiande odrazy svetla. Doplnkom predného displeja má byť diaľkový ovládací panel v Xiaomi YU7, ktorý umožňuje ovládanie vozidla, navigáciu a správu zábavy na dosah prstov pasažierov.
Kabína ponúka pohodlie na úrovni biznis triedy. Predné sedadlá s nulovou gravitáciou majú pamäťovú penu, vyhrievanie, odvetrávanie a 10-bodovú masáž. Zadné sedadlá sa dajú elektricky sklopiť do 135°. Vnútro je čalúnené kožou Nappa, mäkké povrchy sú 100 % OEKO-TEX Class 1 certifikované, vhodné aj pre alergikov a deti.
Vpredu nájdeme 141-litrový frunk s ôsmimi režimami otvárania, vzadu zas až 678-litrový batožinový priestor, ktorý po sklopení sedadiel narastie na 1758 litrov. Výklenky a odkladacie priestory poskytujú vraj ďalších 71 litrov. V realite teda pobalíte celú rodinu aj s bicyklami.
Xiaomi YU7 bude dostupné v troch variantoch: Standard, Pro a Max. Všetky verzie využívajú 800V architektúru s maximálnym napätím 897V so silicon-karbidovou (SiC) technológiou, ktorá umožňuje extrémne rýchle nabíjanie – napríklad získanie dojazdu 620 km iba za 15 minút, resp. z 10 na 80 % za 12 minút. Alebo inak, maximálna rýchlosť nabíjania dosahuje 5,2C. Prepočítané na kW, maximom je okolo 500 kW.
- YU7 Standard: Pohon zadných kolies (RWD), batéria LFP (96,3 kWh), dojazd 835 km (CLTC), výkon približne 316 k a zrýchlenie 5,88 s.
- YU7 Pro: Pohon všetkých kolies (AWD), batéria LFP (96,3 kWh), dojazd 770 km (CLTC), výkon 489 k a zrýchlenie za 4,27 s.
- YU7 Max: Pohon všetkých kolies (AWD), ternárna (trojzložková NCA alebo NCM) lítiová batéria (101,7 kWh), dojazd 760 km (CLTC), výkon 681 k vďaka motorom Xiaomi HyperEngine V6s Plus a zrýchlenie za 3,23 s.
Podvozok zvláda aj športové tempo aj rodinný výlet. Dvojité priečne ramená vpredu, päťprvkové zavesenie vzadu, vzduchové pružiny s piatimi úrovňami výšky a CDC tlmiče, ktoré sa prispôsobujú podmienkam. Brzdná dráha zo 100 km/h len 33,9 m, Brembo štvorpiestikové brzdy, polomer otáčania 5,7 m. Luxus a agilita v jednom.
Bezpečnosť? Hybridná konštrukcia armor-cage z hliníka a ocele, predĺžená deformačná zóna, ultra-pevná oceľ Xiaomi 2200 MPa, výstuhy vo dverách, expanzné rúrky v A a B stĺpikoch. SU7 zvláda nárazy spredu, zozadu aj prevrátenie, pričom zvládlo aj viac ako 50 crash testov podľa C-NCAP aj C-IASI. Na Euro NCAP si ale musíme počkať.
Elektronická architektúra obsahuje modul štyroch domén, ktorý spája digitálny kokpit, asistenta jazdy, centrálnu jednotku a telematiku. Vybavený je čipmi Snapdragon 8 Gen 3 aj NVIDIA Thor s výkonom 700 TOPS. Samozrejmosťou sú 5G, Wi-Fi 7, UWB, tri Bluetooth moduly a palubný hotspot.
Asistenčné systémy? Kompletný balík: LiDAR s dosahom 200 m, 4D radar, 11 kamier, 12 ultrazvukových senzorov. Inteligentné systémy vedia predikovať premávku, čítať okolie aj v zlom počasí a spracovať to v reálnom čase. A aby toho nebolo málo, Xiaomi ponúka aj vlastný pokročilý tréning jazdy s cvičeniami na slalom, brzdenie či mokré vozovky. Vy ich absolvujete a auto zvládne zvyšok. Cena tréningu? 1 999 RMB, čo je až smiešnych 245 €.
Novinka by sa mala na trh dostať už v júli tohto roka. Žiaľ, pôjde o trh čínsky, nie globálny a už vôbec nie európsky. Ceny zatiaľ nie sú známe, no v porovnaní so západnými modelmi bude určite lacnejší. V predaji budú iba tri farby: Emerald Green, Titanium Silver a Lava Orange a tri možné farby interiéru.
Emerald Green (Smaragdovo zelená) je vraj extrémne vzácny odtieň s vysokou saturáciou inšpirovaný kolumbijskými smaragdmi. Lak vraj replikuje luxusnú esenciu drahokamu prostredníctvom zložitého dvojvrstvového systému lakovania, ktorý využíva tri špecializované zásobníky odtieňov – ďaleko presahujúc jeden zásobník konvenčných lakov. Proces začína žltozeleným metalickým základným náterom, obohateným o ultrajemné hliníkové vločky (približne 1/5 priemeru ľudského vlasu), aby napodobnil hlboké chromatické bohatstvo smaragdu.
Nad ním je vrstvený priesvitný perleťový náter, ktorý imituje dynamiku lomu svetla drahokamu. Vlastná perleťovo-metalická zmes je striekaná výlučne na vnútorné panely, aby aj skryté povrchy vyžarovali hĺbku. Titánovo strieborná zas využíva hrubšie hliníkové vločky strategicky zarovnané pre maximalizáciu lesku. Lávovo oranžová zas využíva dvojvrstvový proces pre dramatické tonálne transformácie.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.