Vývoj Apple zariadení nešiel vždy „po masle“. Poznáte tieto zaujímavosti?

ZDROJ | Apple

Poznáte príbeh vývoja kľúčových Apple produktov? Duchovný otec iPodu, Tony Fadell, sa vo svojej novej knihe Build rozpovedal o vývoji iPodu. Kontroverzné rozhodnutia sa týkali ale aj iPhonu a Apple Watch.

Pozrite siAko si ľudia predstavovali prvý iPhone?

Príbeh o tom, ako Steve Jobs hodil prototyp iPodu do akvária, aby ukázal svojim zamestnancom na unikajúcich bublinkách, že ho ide ešte urobiť tenším, patrí medzi najväčšie legendy spojené s týmto geniálnym človekom.

Tony Fadell pôsobil v spoločnosti Apple 30 rokov. Po príchode v roku 2001 bolo jeho cieľom rozvíjať hudobnú stratégiu, pričom hlavným nosníkom mal byť práve iPod.

ZDROJ | Apple

Na rozdiel od svojich konkurentov, musel byť iPod ľahko ovládateľný, s dobrou výdržou batérie, rýchlou synchronizáciou dát a podporou 1 000 skladieb. To bol jeden z dôvodov, prečo Apple nesiahol po klasickom konektore USB, ktorý mal pomalú prenosovú rýchlosť.

Prvé dve generácie iPodu neboli kompatibilné s počítačmi so systémom Windows. Na prenos skladieb do iPodu potreboval používateľ Mac, pretože Steve Jobs veril, že iPod presvedčí používateľov Windowsu, aby prešli na Mac.

Steve Jobs bol proti myšlienke, aby bol iPod kompatibilný s Windowsom. Vtedy sa Fadell obrátili na novinára Walta Mossberga, ktorý bol tiež Jobsovým priateľom, aby ho o tom presvedčil.

Jobs nebol ani za to, aby iPhone podporoval aplikácie tretích strán. Keď v roku 2007 vyšiel prvý iPhone, vývojári a najmä firmy chceli mať na ňom svoje aplikácie. Nápad s webovou aplikáciou veľmi podporil Eric Schmidt, vtedajší generálny riaditeľ spoločnosti Google.

ZDROJ | Apple

Webové aplikácie neboli také dobré, a zároveň sa iPhone nepredával podľa očakávania. Vtedy Jobs videl príležitosť spustiť App Store a použiť aplikácie pre iPhone na uzamknutie ľudí do vlastného ekosystému.

Pozrite siNechcete vo vrecku nosiť „lopatu“? Toto je 6 najlepších kompaktných smartfónov

Vráťme sa späť k iPodu. Model iPod nano bol prvýkrát predstavený v roku 2005. Tony Fadell na svojom Twitteri zverejnil niektoré dizajny, nad ktorými Apple uvažoval.

Určite ste však spozorovali ten s obrovským displejom, ktorý sa tiahol až takmer do okrajov. To znamená, že Apple s týmto dizajnom chcel experimentovať už dva roky pred vydaním prvého iPhonu a dokonca až 12 rokov pred vydaním iPhonu X, čo je prvý model iPhonu s „edge-to-edge“ displejom.

Pozrite siApple iPhone X – Aj malý šašo zahrá veľké divadlo

Zaujímavosti prichádzajú aj z vývoja Apple Watch. Apple pár mesiacov pred uvedením prvej generácie hodiniek začal pozývať vývojárov do tajného vývojového laboratória v kalifornskom Sunnyvale. Práve tam prebiehal vývoj aplikácií na Apple Watch.

Vstup do laboratória blokovali dve bezpečnostné dvere, ktoré vyžadovali elektronickú kartu. Po vstupe spoločnosť požiadala vývojárov, aby skryli svoje kamery a nechali si tašky na poličkách.

ZDROJ | Apple

 

Vývojári tiež mali prísny zákaz spárovať svoj iPhone s testovacími kusmi Apple Watch. Pikoška na záver, že ak vývojár chcel ísť na WC alebo po kávu, tak ochranka skontrolovala, či neodchádzajú s hodinkami na ruke.

V samotnom laboratóriu sa nachádzalo 5 radov dlhých stolov, pričom ku každému stolu si mohlo sadnúť až 10 vývojárov. Zaujímavosťou je, že vývojári mali možnosť testovať svoje aplikácie na 42 mm verzii Apple Watch Sport a menší model dostali len na požiadanie.

Zdroj9to5Mac (1),9to5Mac (2),Mac Rumors

Komentáre k článku