Automobilka Suzuki predstavila svoj prvý batériovo poháňaný a zároveň aj sériovo vyrábaný model. Je ním e Vitara, model názvom vychádzajúci z populárneho spaľováku a zároveň konceptu eVX s ambicióznym dizajnom.
Na príchod novinky od jej premiéry nebudeme čakať príliš dlho. Do výroby zamieri už na jar 2025 a do predaja sa dostane už v priebehu leta a to okrem Japonska aj Indie aj v Európe.
Suzuki nenecháva pri svojom vstupe do sveta elektromobility nič na náhodu. Pre svoj debut si automobilka zvolila jeden zo svojich najpopulárnejších modelov, odhalenie zorganizovala v talianskom Miláne a do predaja ho uvedie hneď na troch veľkých trhoch naraz. Nová Suzuki e Vitara sa bude preto strategicky vyrábať v indickom závode Suzuki Motor Gujarat.
Elektromobil je postavený na platforme HEARTECT-e, ktorú Suzuki spoluvyvíjalo s automobilkami Toyota a Daihatsu Motor. Znamená to teda, že s prakticky rovnakými parametrami by nám mala svoj elektromobil predstaviť aj Toyota, pravdepodobne s dizajnom podobným konceptu mestského SUV, ktorý predstavila ešte v závere minulého roka a názvom Toyota Caris Cross prebraným z existujúceho spaľovacieho modelu.
Pohon modelu e Vitara pozostáva z konštrukcie eAcle, ktorá spája elektromotor a menič spolu s lítiovo-železnato-fosfátovými batériami (LFP) do jednotnej a o to ľahšej a efektívnejšej konštrukcie. Batérie ponúknu celkovú kapacitu 49, resp. 61 kWh, v závislosti od vybranej výbavy. Na jedno nabitie by mal podľa rôznych zdrojov prejsť maximálne 400 – 550 kilometrov. Tieto čísla sú však zatiaľ neoficiálne a Suzuki ich ešte s blížiacim sa predajom upresní, najmä v kontexte európskeho merania WLTP, ktoré sa od meraní v iných regiónoch líši.
Na výber bude rovnako medzi pohonom dvoch alebo všetkých štyroch kolies. Pohon 4×4 je však k dispozícii iba v kombinácii s väčšou kapacitou batérie. Samozrejmosťou je v takom prípade aj prítomnosť riadiaceho systému kolies pre jazdu v teréne, tentokrát pod elektrifikovaným názvom AWD ALLGRIP-e, ktorý bude inteligentne riadiť kolesá pre dosiahnutie maximálnej trakcie.
V tejto verzii ponúka e Vitara celkový maximálny výkon 135 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Verzia s väčšou batériou a pohonom jednej nápravy ponúkne pohon s výkonom 128 kW a krútiacim momentom 189 Nm. Identický krútiaci moment ponúkne aj verzia s menšou 49 kWh batériou, ktorej celkový výkon však poklesne na 106 kW.
Ostatné parametre a to najpodstatnejšie, cenu, nám Suzuki prezradí pravdepodobne až v priebehu budúceho roka, kedy bude e Vitara ešte len prechádzať homologizáciou pre európsky trh.