Reklama

Štatistický úrad sa spája s Heurekou. Spoločne budú monitorovať úroveň inflácie

Zdroj | Unsplash/John Schnobrich
Michal Sobek
Zdroj | Unsplash/John Schnobrich
Zdroj | Unsplash/John Schnobrich

Najznámejší cenový porovnávač Heureka bude spolupracovať so Štatistickým úradom Slovenskej republiky. Cieľom tohto spojenectva je zisťovanie spotrebiteľských cien tovarov pri meraní inflácie na Slovensku.

Ide teda o spoluprácu štátnej inštitúcie a súkromnej spoločnosti. Heureka, ktorá sa každomesačne drží v top desiatke najnavštevovanejších webov na Slovensku a v Česku, disponuje presnými dátami o vývoji cien miliónov tovarov v celom regióne strednej a východnej Európy.

Štatistický úrad SR už v súčasnosti zaznamenáva ceny v online prostredí, ale spolupráca so spoločnosťou Heureka významne rozšíri počet a druhy tovarov nakupovaných v online priestore pre výpočet inflácie.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Unsplash/Corinne Kutz

Týmto krokom získa Štatistický úrad SR výrazne viac informácií o cenách napríklad bielej a čiernej techniky, odevov a obuvi, materiálov na údržbu a opravu obydlia, nábytku, športových potrieb či hračiek.

Generálna riaditeľka sekcie všeobecnej metodiky, registrov a koordinácie národného štatistického systému Štatistického úradu SR, Helena Glaser-Opitzová, uviedla, že spolupráca je veľmi prínosná pre celú spoločnosť, pretože údaje Heureky o cenovom vývoji, ale aj o množstvách a charakteristikách predávaných tovarov skvalitnia mieru poznania inflácie.

Tím Štatistického úradu Slovenskej republiky doteraz  využíval automatizovaný zber údajov o cenách z internetových stránok online predajcov prostredníctvom webscrapingu. Aktuálna spolupráca s Heurekou celý proces posúva na vyššiu úroveň, čo sa prejaví rýchlejším spracovaním a vyššou kvalitou poskytovaných informácií.

Pozrite si

Miloš Nagy – Blackout nám kvôli elektromobilom určite nehrozí! | TECHTALKS

Pandémia však výrazne urýchlila nárast online predaja. Aj vekovo starší zákazníci bez reálnych skúseností pre pandemické obmedzenia začali nakupovať online a pokračujú aj po konci pandémie, aj keď už v kombinácii s kamennými obchodmi.

Najväčšou zmenou je v súčasnosti výrazné rozšírenie sortimentu tovaru predávaného prostredníctvom internetu. Pred pandémiou bol online priestor doménou elektroniky a bielej techniky. V poslednom období rástli práve produkty ako krmivá pre psov, auto-moto, hobby a záhrada či športové vybavenie.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.