Kto by nepoznal výrobcu bicyklov SRAM? Ten už dávnejšie nasadol na vlnu e-mobility a aktuálne sa vrhol na vlastný pohon s názvom Eagle Powertrain. Novinka boduje hlavne novým ultra-inteligentných ústrojenstvom.
Ide teda o motor so stredným pohonom navrhnutý s prediktívnym radením Auto Shift. Nie je to prvá automatická prevodovka pre e-biky, ale je to jeden z mála modelov, ktorý ju integruje priamo do samotného systému pohonu.
To umožňuje hnaciemu ústrojenstvu zvoliť správny prevodový stupeň pre aktuálnu situáciu. SRAM zaviedol aj Coast Shift, systém, ktorý umožňuje hnaciemu ústrojenstvu preraďovať prevodové stupne, aj keď jazdec nešliape.
SRAM v tom však nebol sám a pri vývoji sa spojil s Brose, overeným výrobcom pohonov pre e-biky. To znamená, že SRAM dokázal využiť nemecké motory Brose a zamerať sa na vytvorenie vlastného softvéru.
Partnerstvo s Brose tiež pomohlo spoločnosti SRAM dosiahnuť špičkový výkon, ktorý dokáže poraziť motory od Bosch a Shimano. Motor SRAM Eagle Powertrain ponúka krútiaci moment 90 Nm a výkon až 680 W.
To je výkon, ktorý za normálnych okolností nie je možný pomocou systému reťazového pohonu, ale s Coast Shift je motor dostatočne inteligentný na to, aby sa sám zapol natoľko, aby otočil reťaz, aj keď jazdec nešliape.
Motor môže pracovať s dvomi veľkosťami batérií, a to 630 Wh a 720 Wh. K dispozícii bude aj dodatočná batéria s kapacitou 250Wh na rozšírenie dojazdu. Ostatné komponenty AXS od SRAM sa dajú bez problémov používať s novým pohonným systémom Eagle Powertrain, riadeným ovládačmi SRAM Pod Controller.
Očakáva sa, že nové hnacie ústrojenstvo Eagle Powertrain sa dostane na e-biky od niekoľkých výrobcov, aj keď pravdepodobne bude obmedzené len na špičkové modely.