- #Herné konzoly
- 3 min.
- 24.6.2018
Sony má problém, Microsoft a Nintendo spojili sily v reklamnej kampani
Hráči na konzolách Nintendo Switch a Xbox One si môžu spoločne zahrať niekoľko hier pre viacerých hráčov. Sony sa k partii nechce pripojiť, čo jeho dvaja najväčší konkurenti okamžite využili.
Štúdio Mojang vydalo dôležitú aktualizáciu Bedrock pre hru Minecraft na konzole Nintento Switch. Hráči na tejto prenosnej konzole sa vďaka aktualizácii môžu pripojiť k hráčom, ktorí hrajú Minecraft na iOS, Androide, Xbox One a počítači so systémom Windows 10. Hráči na konzole PlayStation 4 majú smolu, Sony im takúto možnosť nechce dať.
Nie je to prvý krát, kedy je Sony čiernou ovcou medzi výrobcami konzol. Hráči Fortnite hrajúci na PlayStation 4 si nemôžu svoj progres preniesť na konzolu Nintendo Switch a hráči Rocket League na konzole PlayStation 4 nemôžu hrať s hráčmi hrajúcimi na konzolách Xbox One a Nintendo Switch.
Nintendo a Microsoft túto politiku Sony neváhali spoločne využiť na marketingovú kampaň, ktorá okrem reklamného spotu zahŕňa aj aktivitu na sociálnych sieťach. Konkurenčné spoločnosti si na Twitteri vymenili pár priateľských príspevkov, ktorými nepriamo provokujú Sony a jej fanúšikov.
Hey @Xbox, since we can play together in @Minecraft now, did you want to build something? pic.twitter.com/LIylWy3yXZ
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) June 21, 2018
Sony na sťažnosti Fortnite hráčov zareagovalo veľmi slabým vyjadrením v ktorom tvrdí, že si vždy radi vypočujú názory PlayStation komunity a chcú zlepšovať ich herné zážitky. Spoločnosť vo vyjadrení nekomentovala, prečo zámerne sabotuje spoluprácu s Nintendom a naznačila, že sa fanúšikovia PlayStationu budú musieť uspokojiť s tým, že si môžu zahrať Fortnite s hráčmi hrajúcimi na platformách iOS, Android, Windows a macOS.
Sony sa v minulosti snažilo obhájiť odmietanie medziplatformového hrania obavou o bezpečnosť mladých hráčov, ktorí sú pri online hraní vystavení rôznym vplyvom a ak by Sony povolilo online hranie medzi platformami, stratilo by možnosť regulovať obsah, ku ktorému majú hráči prístup. Microsoft túto obavu zmietol zo stola s tvrdením, že bezpečnosť hráčov je pre nich mimoriadne dôležitá.