- #E-mobilita
- 3 min.
- 29.9.2022
Slovenský Peugeot e-208 ponúkne vyšší dojazd! Najmä vďaka vyššej efektivite
Automobilka Pegueot predstavila novú generáciu obľúbeného modelu e-208, ktorý sa vyrába v trnavskom závode. Využívať bude novú elektrickú technológiu z e-308, ktorá zabezpečí vyššiu efektivitu a tým vyšší dojazd nielen v meste, ale aj na diaľnici.
Pri novom modeli sa síce hľadelo najmä na efektivitu, ale to nie je všetko. Peugeot e-208 dostane efektívnejší motor, ktorý ale zároveň ponúkne vyšší výkon až o 15 %, teda zo 100 kW sa zvýši na 115 kW. Vyššia účinnosť zase zabezpečí priemernú spotrebu na úrovni 12 kWh / 100 km. Aj toto vylepšenie umožní vyšší dojazd o celých 38 kilometrov oproti poslednej verzii z konca roka 2021.
Normovaný dojazd by mal byť preto 400 kilometrov (certifikácia je v procese), čo už vôbec nie je zlé na tak malé auto. Elektromobily koncernu si lepšiu technológiu pohonu určite zaslúžili, nakoľko ponúkajú veľmi dobrý pomer ceny a výkonu, ale práve vyššia spotreba bola ich „achillovou pätou“.
Skvelý pomer ocenili aj zákazníci, nakoľko od uvedenia e-208 na trh v roku 2019 sa vyrobilo takmer 110 000 kusov. Za posledný rok sa taktiež objavoval na popredných miestach predajov (nielen) v rámci daného segmentu v Európe. Lepší dojazd nie je však dosiahnutý iba zlepšením efektivity, čo je určite podstatný bod, ale aj mierne väčšou batériou.
Zatiaľ čo posledné revízie modelu e-208 boli vybavené 50 kWh batériou s využiteľnou kapacitou 45 kWh, nové verzie dostanú 51 kWh akumulátor, z čoho bude k dispozícii na jazdu 48,1 kWh. Zdá sa teda, že Peugeot už uvoľňuje viac z celkovej kapacity a v životnosti akumulátorov si je istejší.
Oproti prvej verzii ešte z roku 2019 je posun vpred o to výraznejší. Prvá revízia z konca roka 2021 taktiež zvyšovala efektivitu, čím boli dosiahnuté citeľne lepšie hodnoty dojazdu a spotreby. Išlo najmä o vyššiu účinnosť tepelného čerpadla, osadenie pneumatík s menšími stratami a lepším prevodovým pomerom, ktorý zlepšil dojazd na bežnej ceste, ale aj diaľnici.
Lepšia efektivita prvej verzie sa prejavovala najmä pri nízkych vonkajších teplotách. Ak sa pozrieme na absolútne porovnanie efektivity a dojazdu, práve oznámená verzia ponúka o 17,65 percent vyšší dojazd a o 15 percent nižšiu spotrebu.
Čo sa týka nabíjania, tam sa najnovšia generácia e-208 ničím nelíši. K dispozícii bude štandardne 7,4 kW jednofázová palubná nabíjačka alebo trojfázová 11 kW za príplatok. Pri DC nabíjaní je maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka čomu sa batéria nabije z 20 na 80 percent za 25 minút.