Reklama

Slovenský Peugeot e-208 ponúkne vyšší dojazd! Najmä vďaka vyššej efektivite

Tomáš Kuník

Automobilka Pegueot predstavila novú generáciu obľúbeného modelu e-208, ktorý sa vyrába v trnavskom závode. Využívať bude novú elektrickú technológiu z e-308, ktorá zabezpečí vyššiu efektivitu a tým vyšší dojazd nielen v meste, ale aj na diaľnici.

Pri novom modeli sa síce hľadelo najmä na efektivitu, ale to nie je všetko. Peugeot e-208 dostane efektívnejší motor, ktorý ale zároveň ponúkne vyšší výkon až o 15 %, teda zo 100 kW sa zvýši na 115 kW. Vyššia účinnosť zase zabezpečí priemernú spotrebu na úrovni 12 kWh / 100 km. Aj toto vylepšenie umožní vyšší dojazd o celých 38 kilometrov oproti poslednej verzii z konca roka 2021.

Obsah pokračuje pod reklamou

Normovaný dojazd by mal byť preto 400 kilometrov (certifikácia je v procese), čo už vôbec nie je zlé na tak malé auto. Elektromobily koncernu si lepšiu technológiu pohonu určite zaslúžili, nakoľko ponúkajú veľmi dobrý pomer ceny a výkonu, ale práve vyššia spotreba bola ich „achillovou pätou“.

Skvelý pomer ocenili aj zákazníci, nakoľko od uvedenia e-208 na trh v roku 2019 sa vyrobilo takmer 110 000 kusov. Za posledný rok sa taktiež objavoval na popredných miestach predajov (nielen) v rámci daného segmentu v Európe. Lepší dojazd nie je však dosiahnutý iba zlepšením efektivity, čo je určite podstatný bod, ale aj mierne väčšou batériou.

Pozrite si

Elektrický Peugeot 308 je realitou. Prináša so sebou európske prvenstvo

Zatiaľ čo posledné revízie modelu e-208 boli vybavené 50 kWh batériou s využiteľnou kapacitou 45 kWh, nové verzie dostanú 51 kWh akumulátor, z čoho bude k dispozícii na jazdu 48,1 kWh. Zdá sa teda, že Peugeot už uvoľňuje viac z celkovej kapacity a v životnosti akumulátorov si je istejší.

Oproti prvej verzii ešte z roku 2019 je posun vpred o to výraznejší. Prvá revízia z konca roka 2021 taktiež zvyšovala efektivitu, čím boli dosiahnuté citeľne lepšie hodnoty dojazdu a spotreby. Išlo najmä o vyššiu účinnosť tepelného čerpadla, osadenie pneumatík s menšími stratami a lepším prevodovým pomerom, ktorý zlepšil dojazd na bežnej ceste, ale aj diaľnici.

Lepšia efektivita prvej verzie sa prejavovala najmä pri nízkych vonkajších teplotách. Ak sa pozrieme na absolútne porovnanie efektivity a dojazdu, práve oznámená verzia ponúka o 17,65 percent vyšší dojazd a o 15 percent nižšiu spotrebu.

Čo sa týka nabíjania, tam sa najnovšia generácia e-208 ničím nelíši. K dispozícii bude štandardne 7,4 kW jednofázová palubná nabíjačka alebo trojfázová 11 kW za príplatok. Pri DC nabíjaní je maximálny nabíjací výkon 100 kW, vďaka čomu sa batéria nabije z 20 na 80 percent za 25 minút.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.