Koronavírus ukázal výhody nakupovania cez internet aj tým, ktorí tento spôsob dovtedy nevyužívali Výsledkom je, že cez e-shopy sa realizuje z roka na rok viac predajov.
Obraty rástli aj za druhý štvrťrok 2024, najviac si polepšil segment starostlivosti o dom a záhradu.
Priemerný obrat sa v uvedenom období zvýšil o 7 % (v porovnaní s 2Q 2023). Michal Farkaš zo spoločnosti Shoptet zabezpečujúcej fungovanie viac ako 6 600 slovenských on-line obchodov hovorí, že sa priemerná hodnota objednávok zvýšila o 20 %, z necelých 78 € je to teraz 87 €.
Zákazníci si z e-shopov objednávajú častejšie a za viac peňazí. Celkový obrat e-shopov na Shoptete narástol v druhom štvrťroku o 40 % na vyše 113 miliónov €.
Potešujúce je, že od od apríla do konca júna vznikli desiatky nových online obchodov. „Na Shoptete pribudlo o tretinu viac nových e-obchodov ako minulý rok v rovnakom čase. Ľudia majú chuť podnikať a hľadajú možnosti, ako založiť či rozvinúť svoj biznis. Keďže náklady na založenie e-shopu sú oproti minulosti neporovnateľne nižšie, ide o obľúbený spôsob, ako začať samostatne podnikať.“
Ako sme spomínali, najväčší rast zaznamenal predaj tovaru týkajúci sa starostlivosti o dom a záhradu. Koniec jari a začiatok leta je zjavne najlepším obdobím, kedy sa treba začať starať o svoje príbytky. Nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roku predstavuje 58 %, odhaduje sa, že sa rast nezastavil a má ešte potenciál rásť aj v ďalších obdobiach. Podľa dát Eurostatu sme totiž stále pod priemerom EÚ.
Predaje rástli aj v ďalších kategóriách. V e-shopoch sme si v 2Q objednávali výrazne viac auto-moto tovaru, v náraste pokračoval aj segment kozmetiky a parfumov.
Na druhej strane, návštevníci e-shopov si menej kupovali on-line hudbu a filmy. Potvrdzuje sa tak prechod na streamovacie platformy, ktorý je pohodlnejší a cenovo oveľa výhodnejší. „Tradičné nosiče nahrádzajú niektorí zákazníci napríklad predplatným streamovacích služieb. Zaujímavé kúsky, či už limitované edície, alebo staršie exempláre z druhej ruky, si však stále môžu nájsť kupcov,“ vysvetľuje Michal Farkaš.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.