Reklama

3 dôvody, pre ktoré nemôžete vrátiť tovar z e-shopu

Zdroj | Midjourney
Richard Pliešovský
Zdroj | Midjourney
Zdroj | Midjourney

Nakupovanie z e-shopov je pohodlné a zvyčajne aj výhodnejšie, ako z kamennej predajne. Ďalším benefitom je, že v prípade nákupu cez internet máte stanovenú dobu 14 dní, dokedy môžete tovar bez udania dôvodu vrátiť.

Nie každý si však uvedomuje, že existujú výnimky, na ktoré sa táto zákonná doba nevzťahuje. Viete, ktoré sú to? Pozreli sme sa na problematiku a prepravili sme pre vás zoznam troch situácií, na ktoré sa vzťahuje výnimka.

Zákon č. 102/2014 Z. z. určuje v § 7 ods. 6 tie prípady, kedy nemôžete odstúpiť od zmluvy. Ak chcete mať kompletný prehľad, odporúčame si toto ustanovenie dôkladne naštudovať.

Obsah pokračuje pod reklamou
1.

Tovar podliehajúci rýchlej skaze a zníženiu akosti

Teraz v lete je to pomerne logické, ale v chladnejšom počasí si to mnoho spotrebiteľov nemusí uvedomiť. Každý tovar, ktorý podlieha rýchlej skaze má zaistené špeciálne zaobchádzanie, vrátane dopravy. Po prevzatí kupujúceho už takéto zaobchádzanie nie je zaručené.

Zdroj | Nick Morrison/Unsplash

Medzi typické príklady patrí kytica kvetov ale aj bonboniéra, ktorú rozbalíte, okoštujete a potom by ste ju chceli vrátiť. Rovnako nie je možné vrátiť ani potraviny, ktoré sú určené na okamžitú konzumáciu po vybalení.

2.

Hygienické dôvody

Vyššie spomínaný zákon stanovuje, že nie je možné vrátiť ani tovar uzavretý v ochrannom obale, v prípade, že bol po dodaní porušený a tovar nie je vhodné vrátiť z hygienických dôvodov. Pozor, obchodníci často poukazujú na nemožnosť vrátenia tovaru pre poškodenie obalu, neplatí to však automaticky. Táto podmienka sa vzťahuje len na tovar, ktorým by sa takto ohrozila hygiena či ochrana zdravia a zároveň by takýto tovar bol ďalej nepredajný, resp. znehodnotený.

Príklad? Slúchadlá do uší, smart hodinky a náramky, ale i kulmofény, či žehličky. Z ostatného sortimentu môžeme spomenúť kozmetické výrobky, plienky, dámske vložky alebo zubné kefky. Ak ale budete chcieť vrátiť zubnú kefku ešte skôr, ako ste ju vybrali z ochranného obalu, môžete tak urobiť.

Zdroj | Adobe Stock

Na uplatnenie tejto výnimky musia byť splnené súčasne dve podmienky. Po prvé musí byť tovar dodaný v zapečatenom obale, po druhé musí existovať dôvod ochrany zdravia alebo už spomínané hygienické dôvody.

3.

Knihy, CD, DVD, vinylové platne, digitálny obsah a pod.

Ďalšou veľkou kapitolou je hudba, filmy, softvér alebo aj knihy. Ak je kniha predávaná v ochrannom obale a vy tento obal porušíte, knihu už nemôžete vrátiť naspäť. Výnimka sa dokonca vzťahuje i na knihy nedodávané v ochrannom obale, pretože by sa zo špecializovaných e-shopov mohli stať požičovne kníhe. CD, DVD a iné nosiče je možné vrátiť len v tom prípade, ak nemajú poškodený ochranný obal.

Pozrite si

3 farby, ktoré dobyli trh a 3, ktoré boli prepadákom pri Škode Kodiaq

Nezabúdajte, že máte právo vrátiť kúpený tovar bez udania dôvodu do 14 dní od dátumu prevzatia tovaru (podľa § 1829 občianskeho zákonníka, zákon č. 89/2012 Zb). Ak však nie ste spotrebiteľ, tovar nakupujete v rámci svojej obchodnej, resp. podnikateľskej činnosti (zadané IČO na doklade), právo na odstúpenie vám nevzniká. Postup ako vrátiť tovar by ste mali nájsť v každom e-shope, nájdete ho aj na stránkach Shoptet.

Obsah pokračuje pod reklamou

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.