Reklama

Skrachoval Coolest Coole, mal najznámejšiu prenosnú chladničku na svete

Zdroj | Coolest
Richard Pliešovský
Zdroj | Coolest
Zdroj | Coolest

Spoločnosť Coolest, ktorá roky žala úspechy v crowdfundingových kampaniach, končí. Jej prepracovaný prenosný chladiaci box si získal veľkú popularitu, no napriek tomu získané peniaze nestačili na vyvážené, resp. ziskové podnikanie.

Coolest Cooler sa objavil na Kickstarteri v roku 2014 a spôsobil nebývalý rozruch. Získal si aj nás, veď komu by sa nepáčil revolučný box s nevídaným príslušenstvom, napríklad bezdrôtový vodeodolný reproduktor, prenosný mixér na miešanie drinkov, USB nabíjačka, LED lampa a nesmieme zabudnúť na praktický otvárač na fľaše.

Za niekoľko dní od spustenia kampane získala firma Cooles viac ako 4 milióny dolárov a stala sa jedným z najúspešnejším projektom v Kickstarteri. O dizajn sa postaral zakladateľ firmy Ryan Grepper. Jeho cieľ – vytvoriť niečo, čo sa postará o to, aby ste si mohli užiť mobilnú párty kedykoľvek a kdekoľvek sa mu podarilo splniť na 100 %.

Zdroj | Coolest

Horšie to bolo s financovaním výroby a distribúcie. Zákazníci, ktorí zaplatili a nedostali tovar sa majú zaregistrovať v službe Tipalti, kde nechajú číslo účtu, na ktoré im príde zrejme len 20 dolárov. Nie je ich málo, Coolest Cooler celkovo zaujal 60 000 ľudí, 20 000 z nich sa bude musieť upokojiť, že namiesto chladničky dostanú spomínanú smiešnu sumu. Pripomíname, že Coolest Cooler sa dal kúpiť na Kickstarteri od 165 dolárov.

Pozrite si

Coolest Cooler je asi najúspešnejším chladiacim boxom na svete

Ryan Grepper zverejnil list, kde podrobne popisuje problémy, ktoré sa na firmu začali valiť. Hneď v úvode spomína uvalenie 10 % cla na výrobky dovážané z Číny. Začiatkom leta sa clo zvýšilo až na 25 %.

Ryan v otvorenom liste píše, že výroba a preprava stála viac, ako vyzbierali na Kickstarteri, no Coolest hrdo čelil týmto výzvam, bral si pôžičky, aby zvládal pokryť tento rozdiel a prvých 40 000 zákazníkov dostalo ich výrobok. Zvyšných 20 000 už také šťastie nemalo. Svoje sklamanie a pocity, že sa stali obeťou podvodu zdieľajú na sociálnych sieťach.

Ako vidíte, crowdfundingová kampaň nie je len o financovaní zaujímavého projektu, ktorý buď výjde, alebo vám organizátor vráti peniaze. K podnikaniu neodmysliteľne patrí aj riziko, ktoré (mnohí zrejme nevedomky) preberáte na seba. Myslite na to, ak budete v budúcnosti rozmýšľať o podieľaní sa na financovaní (na prvý pohľad) zaujímavého startupu. Vidina nízkej ceny môže spôsobiť to, že v konečnom dôsledku nebudete mať ani peniaze, ani sľúbený produkt.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.