V USA patria školské autobusy k najväčším flotilám vozidiel na konkrétny špecializovaný účel. Školákov tam vozí okolo 480 000 autobusov, takže ich transformácia na elektrický pohon s funkciou V2G (vehicle-to-grid), čiže s reverzným tokom energie, by bola významným príspevkom k ochrane životného prostredia.
Spoločnosť Lion Electric Company z kanadského Quebecu vyrábajúca školské elektrobusy úspešne nasadila v pilotnom projekte päť školských autobusov typu V2G vo White Plains v New Yorku.
Projekt začal v roku 2018 spoluprácou medzi partnermi Lion Electric Company, technologickou spoločnosťou V2G Nuvve, White Plains School District a britskou nadnárodnou spoločnosťou pre hromadnú dopravu National Express.
Ide o prvé úspešné nasadenie V2G v štáte New York. Zaparkované autobusy dokážu elektrinu zo svojich batérií dodávať v čase špičkových odberov späť do siete. S technológiou V2G počítajú aj automobilky vyrábajúce osobné elektromobily. Nielen v rodinných domoch, ktoré si časť elektrickej energie (alebo aj celú) vyrábajú napríklad pomocou fotovoltaických panelov, prispeje V2G k stabilizácii siete.
Flotilu piatich školských autobusov LionC vo White Plains prevádzkuje spoločnosť National Express, ktorá hradí náklady na energiu počas školského roka. Elektrobusy LionC s kapacitou až 72 cestujúcich majú dojazd 100 až 250 km na jedno nabitie a používajú palubnú nabíjačku s výkonom 19,2 kW.
Keďže školské autobusy majú počas dňa, víkendov a prázdnin veľké prestoje, môžu disponibilnú energiu pokojne vracať späť do siete. Táto energia sa potom môže distribuovať zákazníkom pomocou technológie Nuvve V2G.
Podľa správy US Public Interest Research Group z roku 2018 stoja školské elektrické autobusy zhruba o 120 000 dolárov viac ako ich verzie s naftovým pohonom. Ale pri komplexnejšom zhodnotení nákladov na vlastníctvo už čísla vyzerajú inak. Úspory nákladov na palivo (energie) a na údržbu elektrických školských autobusov sú počas životnosti vozidla približne 170 000 až 240 000 dolárov oproti spaľovacím pohonom. Školské správy by navyše predajom prebytočnej elektriny cez V2G technológiu mohli ročne zarobiť ďalšie tisíce dolárov na každé vozidlo.