Reklama

Škoda Karoq Sportline - štýlovka, za ktorou sa otočíte

Roman Calík

Škoda Karoq je presne tým SUV, ktoré vyhovie väčšine mladých rodín. Je moderné, kompaktné, ale zároveň vo vnútri dostatočne veľké.

Vo výbave Sportline však ide aj o mimoriadne pútavé SUV, za ktorým sa otočíte. Prináša totiž mnoho športových prvkov či moderné čierne lakovanie vybraných častí karosérie.

Sportline urobí z každého modelu Škoda výnimočný model, a nie je tomu inak ani pri aktuálnej generácii kompaktného SUV Karoq. Ten som si na týždňový test prevzal v pútavej metalickej červenej farbe Velvet, ktorá okrem oranžovej Phoenix patrí k tým, za ktoré si síce priplatíte pri výbave Sportline viac, no pri pohľade na cenník a príplatku 603 eur by som neváhal. Je krásna, púta pozornosť.

Obsah pokračuje pod reklamou

Sportline je (aj keď nielen), najmä o dizajne. Zmenené sú predné a zadné nárazníky, môžete si vybrať špeciálne disky a čierne lakované prvky. Nemôžem si pomôcť, ale Škoda to po boku BMW a ich M paketov robí snáď najlepšie. Stačí sa pozrieť, ako sa vydaril napríklad ENYAQ iV Sportline či Octavia Sportline. Aj keď v poslednom čase mi oko padne aj na modely Hyundai v N-Line pakete.

V tomto prípade absolútne zaujmú čierne 18-palcové hliníkové disky, predná maska či štýlové zrkadlá – všetko v čiernom laku, vrátane lemovania okien, ale aj nápisov Škoda… ešte keby bolo logo Škoda na prednej kapote v čiernej, bola by to pekná čerešnička na torte.

Treba uznať, že výbava Sportline je mimoriadne bohatá, nielen na dizajnové prvky, ale i technologické vychytávky. Poteší, že už v štandarde máte KESSY Full, teda plne bezkľúčové otváranie, zatváranie aj štartovanie. Nechýba dokonca elektrické otváranie dverí batožinévho priestoru a to aj s podporou funkcie virtuálneho pedálu, teda otváranie nohou.

Aby toho nebolo málo, dokonca nechýba ani adaptívny tempomat, ktorý funguje do rýchlosti 210 km/h. Mňa osobne potešila aj prítomnosť LED paketu, kedy okrem ambientného osvetlenie interiéru oceníte premietanie loga pri nastupovaní a vystupovaní z auta.

Ak by vám niečo vo výbave chýbalo, môžete si vybrať akčné pakety, kde za slušnú zvýhodnenú cenu získate ešte viac technologických vyhytávok. Doplniť si tak môžete k vašej konfigurácii aj audio systém Canton, 360-stupňový pohľad na okoie auta, aktívne vedenie v jazdnom pruhu a podobne.

To, čo si však budete užívať pri každom zasadnutí za volant je Sportline interiér so športovými sedadlami či športovým volantom s radením pod ním. Sedadlá sú mimoriadne pohodlné a na svoju triedu až nadpriemerne veľké a komfortné. Poteší výraznejšie bočné vedenie a kombinácia brúsenej kože s kožou je za mňa absolútnym ideálom. Napriek tomu, že milujem moderné technológie, v tomto prípade som skôr ocenil klasický panel klimatizácie, kde máte ovládanie po ruke bez toho, aby ste s k nemu preklikávali cez dotykový displej.

Obsah pokračuje pod reklamou

Interiér je aj napriek svojmu veku príjemný a to, že patrí do roka 2023 ukazuje aj 10-palcový digitálny virtuálny kokpit. Ten si viete pomerne podrobne prispôsobiť vašim preferenciám, kľudne si môžete nechať zobraziť mapu počas navigácie cez celú obrazovku pred vami. Mne sa páčil režim, kde som mal otáčkomer v strede displeja, pôsobilo to dynamicky a športovo, čo sa k ladeniu automobilu mimoriadne hodilo. Aj pri tomto pohľade môžete vidieť asistenčné systémy vpravo či údaje z palubného počítača alebo navigácie.

Trochu odlschool už dnes pôsobí hlavný dotykový 8-palcový displej navigačného systému Amundsen. Jednak je malý, je umiestnený v palubnej doske a nevyčnieva z nej v hornej časti či nie je prepojený s digitálnym prístrojovým panelom, ako to vidíme v moderných automobiloch. Grafika by si už tiež vyžiadala update. Na druhú stranu, ovládať sa vám bude dobre, menu je vhodne logicky roztriedené a nechýbajú pekné grafiky napríklad pri asistenčných systémoch, vďaka čomu budete presne vedieť, čo nastavujete. Výhodou je rozhodne podpora bezdrôtového Apple CarPlay či Android Auto, a nechýba ani bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

A ako Karoq Sportline jazdí? V našom prípade sme mali k dispozícii najvýkonnejšiu motorizáciu 2,0 TSI EVO s výkonom 140 kW, čiže 190 koní. Nechýbala automatická 7-stupňová prevedovka a pohon 4×4. V porovnaní s 1,5 TSI 110 kW/150 k s rovnakou DSG automatickou prevodovkou si tak priplatíte 4 310 eur, čo nie je málo. Na Karoq ide o motorizáciu, ktorú si užijete.

Pozrite si

S trikolórou Škoda 30 edition sme sa vybrali do Čičmian, čo nás zaujalo?

Ešte viac, ak si priplatíte za adaptvíny podvozok. Auto je vzhľadom na svoju veľkosť a hmotnosť živé, dynamické, ale samozrejme výkon sa odrazí aj na spotrebe. A tá nie je najmenšia, síce sa mi podarilo po prejdení prvých 284 km dostať na priemernú spotrebu 8,5 l/100 km, no pri vrátení auta a po prejdení 410 km sa už priemerka vyšplhala na 9 l/100 km. Jednoducho Škoda Karoq Sportline v našej testovanej motorizácii má poriadny apetít, treba sa na to pripraviť, ak nad modelom reálne uvažujete.

Škoda Karoq Sportline je rozhodne vydareným kompaktným SUV, ktoré síce niečo stojí, ale vráti vám to v každom ohľade. Dobre vyzerá, výborne jazdí, nechýbajú ani moderné technológie vrátane asistenčných systémov či prvkov výbavy, ktoré oceníte denne. Treba si len zvážiť, či vám príplatok za to stojí.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.