Reklama

S trikolórou Škoda 30 edition sme sa vybrali do Čičmian, čo nás zaujalo?

Michal Sobek

Na týždeň sme mali zapožičanú trojicu modelov zo špeciálnej série Škoda 30 edition. Chceli sme ich naplno otestovať, a tak sme sa s modelmi Fabia, Scala a Kamiq vybrali do rýdzo slovenských krásnych Čičmian. Ako sme zvládli cestu?

Boli sme nadšení z možnosti vyskúšať si aj takéto vozidlá automobilky, ktorá na našom trhu nedávno oslávila tridsaťročnicu. Pred redakciou nám tak zastavila modrá Fabia, biela Scala a červený Kamiq, všetky vozidlá v limitovanej edícii 30 edition.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ak sa pozrieme na trikolóru vozidiel Škoda, s ktorou sme vyrážali do Čičmian, tak všetky tri automobily zaujali cenou. Model Škoda Fabia začína na sume 13 650 eur, naša vyšla na 17 788 eur. Škoda Scala začína v akčnej ponuke a s danou motorizáciou na cene 17 700 eur, naša testovačka vyšla na 20 429 eur. Najdrahším je samozrejme model Kamiq s počiatočnou cenou 20 630 eur, pričom náš testovací s príplatkovou výbavou vyšiel na 22 729 eur. Ide tak o dobre vybavené autá za veľmi slušnú cenu.

Ako cieľ sme si vybrali obec Čičmany, ktorá je známa svojou zachovalou ľudovou architektúrou. Časť obce je Pamiatkovou rezerváciou ľudovej architektúry a súčasťou pamiatkového fondu Slovenska, pričom je najvyššie položenou obcou v Žilinskom okrese.

Z Bratislavy do Čičmian je to nejakých 160 km, čo sú asi necelé dve hodiny cesty, pričom väčšinu trasy tvoria diaľnice. Ráno sme sa zosynchronizovali na dohodnutom mieste, pofotili si detaily áut a mohli sme vyraziť.

Cesta bola skutočne príjemná a pohodlná. Ako prvé sme si, najmä na diaľnici, všimli 3-valcový motor 1.0 TSI s výkonom 81 kW/110 koní so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ten mala totiž celá trikoloara rovnaký. Všetci sme sa zhodli na tom, že takýto motor stačí každému z trojice modelov, pričom jeho chod bol naozaj svižný aj v diaľničných rýchlostiach.

Ďalšou neoceniteľnou pomôckou bol tempomat. Priplatiť si viete aj za jeho adaptívnu verziu. Navigáciu sme mali zobrazenú na 8-palcovom displeji infotainmentu Bolero s integráciou Android Auto aj Apple Carplay.

V horúci júnový štvrtok sme ocenili najmä dvojzónovú klimatizáciu Climatronic. V Čičmanoch sme ešte pri korigovaní vozidiel na fotografie využili zadnú parkovaciu kameru a senzory a verte nám, autá boli pri sebe naozaj blízko.

Cesta tak ubehla rýchlo, ale hlavne pohodlne. Asi sa teraz pýtate, a čo spotreba? Aj tu máme pre vás zaujímavé správy. Začnime najväčším modelom Škoda Kamiq. Ten mal priemernú spotrebu 5,9 l/100 km. Úplne rovnakú spotrebu mala na tejto trase aj Škoda Scala.

Absolútnym víťazom sa tak v tomto minisúboji stala Škoda Fabia, na ktorej sme namerali spotrebu, na trase Bratislava – Čičmany, len 5,2 km/100 km, čo je výborná hodnota! Víťaz asi nie je žiadnym prekvapením, keďže ide o najľahší a najmenší model z trojice, ale až takýto rozdiel sme teda nečakali.

Po príjazde sme venovali čas fotografiám v nádhernom prostredí Čičmian. Nechýbal ani zaslúžený neskorší obed a potom sme sa už vybrali na cestu spať do našej redakcie. Bol to naozaj príjemný výlet so skvelou trojicou automobilov Škoda.

Treba uznať, že po desiatkách plne „naložených“ testovačkách často v priemernej hodnote okolo 50 000 eur sme si to užili aj s touto trojicou, ktorej priemerná cena je ešte stále „slovenská“, a to na úrovni 20 000 eur. Milým prekvapením bolo najmä to, že motorizácie 1.0 TSI s výkonom 110 koní sa rozhodne netreba obávať, rovnako nás prekvapila bohatá výbava modelov.

Áno, ceny áut išli hore, avšak výrazne sa zvýšil aj komfort či bezpečnosť. Stále však na trhu existujú modely, kde keď si neuletíte pri ich konfigurácii, alebo využijete akciovú ponuku, ako napríklad 30 edition, môžete za dobrý peniaz kúpiť kvalitné, moderné a slušne vybavené auto.

Obsah pokračuje pod reklamou
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.