Reklama

Silný a šetrný zároveň. Suzuki S-Cross svojim mild-hybridnom pohonom boduje

TECHBOX

Nová generácia Suzuki S-Cross je neobyčajným modelom a aj v zdanlivo nekonečnom zástupe konkurencie z kategórie SUV už na prvý pohľad vyniká.

Jednu z kľúčových výhod, ktoré sme spomenuli v prvom dieli nášho špeciálneho seriálu, však navonok nevidieť. Reč je o jeho mild-hybridnom pohone, ktorý sa postará o to, aby boli vaše cesty kedykoľvek a kamkoľvek šetrné k prírode, aj k vašej peňaženke.

Pri výbere nového auta si v dnešnej dobe musíte rozmyslieť, či uprednostníte všadeprítomnú infraštruktúru alebo chcete jazdiť skôr ekologickejšie a úspornejšie. Naštartujete overenú klasiku alebo zvolíte dynamickejšie jazdné vlastnosti a teda, či vás bude poháňať benzín, nafta alebo elektrina?

Obsah pokračuje pod reklamou

Existuje však aj ďalšia možnosť a to kombinácia toho najlepšieho z oboch týchto svetov. Ak preferujete spaľovací motor, no chceli by ste si užívať benefity elektrického pohonu a to ideálne bez potreby nabíjania, mild-hybridný pohon je pre vás tou ideálnou voľbou.

V redakcii sme si tento názor utvrdili za volantom novej generácie modelu Suzuki S-Cross, ktorú poháňa 1,4-litrový motor BOOSTERJET so 48 V systémom SHVS Mild Hybrid. V tých správnych chvíľach sa tu elektrický pohon ozýva, aby tomuto priestrannému SUV modelu dodal ešte viac dynamiky, inokedy zas spaľovací motor úplne zastúpi, aby zvýšil palivové a teda aj ekonomické štatistiky vašich jázd.

Svižný je spaľovací 1,4-litrový motor BOOSTERJET už sám o sebe a to vďaka turbodúchadlu s vnútorným chladením, ktoré ženie stlačený vzduch do valcov a tým maximalizuje krútiaci moment kolies pri nízkych otáčkach vozidla. Je pritom jedno, či siahnete po 6-stupňovej manuálnej prevodovke, s ktorou budete mať tento pohon dokonale pod kontrolou alebo to prenecháte 6-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá ustráži balans medzi svižnou dynamikou a dobrou spotrebou paliva za vás.

Ako sme však už spomínali tento spaľovací motor však nie je pod kapotou modelu S-Cross sám. Pod pohon vozidla sa podpisuje v dokonalom tandeme so 48-voltovým integrovaným štartovacím generátorom ISG s funkciou elektromotora, ktorý dopĺňa 48 – 12-voltový menič DC/DC a 48-voltový lítiovo-iónový akumulátor, ktorý nie je potrebné nabíjať.

Mild-hybridný systém získava energiu pre akumulátor sám pri brzdení a do kolies ju vracia späť intuitívne v tých správnych chvíľach. Keď auto spomaľuje a dochádza k odpojeniu spojky, spaľovací motor prejde na voľnobeh, čím dochádza k zníženiu spotreby, zatiaľ čo zodpovednosť za pripravenosť na jazdu na seba prevezme elektromotor. Keď opäť stlačíte plynový pedál, elektromotor je okamžite k dispozícii a ak treba, dopomôže spaľovaciemu motoru s dodaním sily pre okamžité zrýchlenie.

Nová generácia Suzuki S-Cross je tak priestranná, o čom ste sa už mohli presvedčiť v prvom dieli nášho špeciálneho seriálu, no zároveň mimoriadne živá, svižná a obratná, akoby šlo o malý mestský crossover. Obojživelnosť má ale S-Cross v krvi a platí to aj pre pripravenosť na rôzne jazdné podmienky. O to sa už postará šikovný systém ALLGRIP SELECT.

Pokiaľ si na ovládači ALLGRIP SELECT vyberiete Automatický režim (Auto), o nič sa nemusíte starať. Mild-hybridný pohon v tomto režime prenáša kombinovanú energiu zo spaľovacieho motora a akumulátora na predné kolesá, no ak systém rozpozná prekĺzavanie kolies, okamžite do hry zapojí pohon všetkých štyroch kolies, vďaka ktorým si S-Cross hravo poradí aj s náročnejšími situáciami v teréne.

Keď už naopak vidíte, že vás čaká náročnejší prejazd, napríklad cez blato, hlboký sneh alebo piesok, je ideálne siahnuť po tlačidle Lock (Uzamknutý režim), v ktorom dostávajú maximálny krútiaci moment zadné kolesá. Z režimu Lock sa S-Cross po dosiahnutí rýchlosti 60 km/h automaticky prepne do režimu Snow, ktorý slúži na zlepšenie stability a trakcie na klzkých povrchoch a nespevnených cestách.

Štvoricu režimov uzatvára režim Sport, ktorý upravuje charakteristiku krútiaceho režimu pre potreby športovejšej jazdy a zároveň zlepšuje ovládateľnosť vozidla prenesením väčšiny krútiaceho momentu na zadné kolesá. V zákrutách sa tak do toho budete môcť bez obáv oprieť a užiť si tak vášnivú jazdu aj za volantom rodinného SUV.

Takto v závere článku už možno máte mild-hybridného pohonu Suzuki S-Cross plnú hlavu, no keď už sa rozhodnete sadnúť si za jeho volant, na toto všetko môžete celkom úprimne zabudnúť. Jazda s ním je totiž mimoriadne intuitívna a oveľa zábavnejšia a príjemnejšia, než to dokážu sprostredkovať naše riadky. Skvelou správou však je, že zažiť to naživo môžete aj vy. Nový S-Cross je totiž dostupný za fantastickú cenu už od 22 210 €.

Obsah pokračuje pod reklamou

Ak by ste ho ale do tej doby chceli spoznať ešte bližšie, sledujte nás aj naďalej. Nabudúce vám totiž prezradíme, čo všetko sa podpisuje pod jeho vysoký štandard bezpečnosti a verte nám, je toho opäť dosť!

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.