Reklama

Šialenosť! Do Nemecka sa vozia jazdené autá, aby sa tam predali ako nemecké

Števo Porubský

Kúpa auta z Nemecka je pre našinca stávkou na istotu, že pôjde o zachovalé a kvalitne servisované vozidlo. Minimálne tie, ktoré sú z nemeckých autobazárov. No už ani to nemusí byť pravda.

Spoločnosť carVertical prišla s veľmi zaujímavým a viac ako negatívnym zistením – niektoré automobily vôbec nejazdili po nemeckých vozovkách!

Dlhé roky u nás panuje naratív, že autá zo západu sú zachovalé a nemajú skryté vady. Nemecký Spolkový úrad pre motorové vozidlá informuje, že každoročne sa v iných krajinách zaregistrujú približne 2 milióny ojazdených vozidiel, ktoré pochádzajú z Nemecka. V niektorých krajinách podiel ojazdených automobilov dovezených z Nemecka presahuje 50 %. Len či sú naozaj z Nemecka.

Obsah pokračuje pod reklamou

Nemecké autá, ktoré nie sú nemecké

Na nemeckých internetových portáloch s automobilmi sa nachádzajú milióny inzerátov ojazdených vozidiel. Ponuka automobilov je tak najrozsiahlejšia v celej Európe. Niektoré vozidlá uvedené v inzerátoch však pochádzajú z iných krajín, zistila spoločnosť carVertical.

Údaje od carVertical, spoločnosti zaoberajúcej sa históriou vozidiel, naznačujú, že 4,3 % automobilov predávaných v Nemecku nikdy neokúsili cesty v Berlíne, Mníchove alebo Hamburgu, vrátane preslávených diaľnic, pretože pochádzajú z iných krajín.

Pozrite si

15 krokov ako si kúpiť elektromobil v zahraničí! Kompletný návod z prvej ruky

„Medzi najčastejšie krajiny, v ktorých boli ojazdené autá prvýkrát zaregistrované pred dovozom do Nemecka, patria Taliansko (16,6 %), Francúzsko (12,7 %), USA (10,6 %), Belgicko (9,1 %) a Rumunsko (5,1 %),“ tvrdí carVertical.

Namiesto nemeckého vozidla tak kupujúci riskujú, že ich budúce auto je dovezené z inej krajiny. Navyšd automobil nemusí byť ani v najlepšom stave, ak predajca zatajuje jeho krajinu pôvodu. Nízka kvalita opráv, vysoký počet najazdených kilometrov a skryté škody patria medzi časté dôvody, prečo predajcovia neprezrádzajú minulosť vozidla a snažia sa ho predať.

Keďže krajiny často nezdieľajú údaje o histórii automobilov, odhaľovanie podvodov súvisiacich s cezhraničnými transakciami je náročné.

Prečo obchodníkov tak láka nemecký trh?

Matas Buzelis, vedúci oddelenia komunikácie a automobilový expert spoločnosti carVertical, tvrdí, že kvôli nedostatku nových automobilov môže byť výber luxusných modelov na trhu s ojazdenými vozidlami obmedzený.

Niektorí predajcovia práve preto registrujú vozidlá v Nemecku a snažia sa ich predať. Navyše ide o krajinu s veľkým množstvom zákazníkov. Ak sa niekomu nedarí predať auto v Českej republike alebo Rumunsku, skúsi to v inej krajine.

Že sú západné autá lepšie máme akosi zakorenené v sebe. Je to už od doby, keď východoeurópske krajiny okupoval Sovietsky zväz. V tom čase Rusko vyrábalo nekvalitné, nepohodlné a nespoľahlivé vozidlá a tak prekvital záujem o dovážané autá. Nemecko bolo najvyhovujúcejšou krajinou.

Dávno tiež už neplatí, že nemeckí vodiči kupujú novšie, luxusnejšie a drahšie autá, pričom prísne dodržiavajú odporúčania na údržbu. „Takéto klišé môže zviesť ľudí, aby si kúpili automobil bez údajov o jeho minulosti alebo bez konzultácie s kvalifikovaným mechanikom,“ dodáva carVertical.

Pozrite si

Kúpil som elektromobil, kedy sa mi vráti jeho mega preplatenie?

Obsah pokračuje pod reklamou
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.