Autonómny systém riadenia Full Self-Driving automobilky Tesla si po tragických nehodách začal všímať už aj zákonodarný orgán Spojených štátov. Senátori žiadajú, aby fungovanie tohto systému prešetrila Federálna obchodná komisia.
Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky otvoril od roku 2016 k júnu tohto roku celkovo 30 vyšetrovaní dopravných nehôd, pri ktorých vzniklo podozrenie, že ich príčinou bolo používanie pokročilých asistenčných systémov riadenia. Samotný úrad v roku 2018 označil vyhlásenia automobilky Tesla ohľadom fungovania jej autonómnych systémov za zavádzajúce a mätúce.
K tomuto stanovisku sa tento týždeň pripojili aj dvaja senátori Spojených štátov, ktorý vyzvali Federálnu obchodnú komisiu k otvoreniu vyšetrovania automobilky Tesla so zreteľom na jej autonómne systémy Autopilot a FSD.
„Tesla a pán Musk opakovane preceňujú schopnosti svojich vozidiel… vystavujú vodičov Tesly – a celú cestujúcu verejnosť – riziku vážnych zranení alebo smrti,“ uviedli senátori Richard Blumenthal a Edward Markey vo svojom liste predsedkyni obchodnej komisie, Line Khan.
Autopilot patrí medzi štandardné funkcie elektromobilov Tesla a slúži najmä na udržanie vozidla v pruhu, udržanie bezpečnej vzdialenosti elektromobilu od ostatných vozidiel, ako aj na prípadné núdzové brzdenie. Balík Full Self-Driving (FSD) už v sebe zahŕňa aj autonómne riadenie, automatickú zmenu pruhov alebo samostatné parkovanie vozidla.
Zákazníci automobilky Tesla majú podľa senátorov žiť v omyle, že ich vozidlá sa dokážu riadiť samé. To však celkom zjavne nie je pravda a to nielen v prípade funkcie FSD, ale ani v prípade základneho Autopilota.
Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky aktuálne prešetruje 11 dopravných nehôd, v rámci ktorých došlo pri využívaní funkcie Autopilot až k 17 zraneniam a jednému úmrtiu. Pri smrteľnej nehode zlyhalo základné núdzové brzdenie, aké už dnes ponúkajú aj oveľa lacnejšie a technologicky jednoduchšie vozidlá. Automobilka Tesla situáciu odmietla komentovať.