Reklama

Renault má nové SUV, ktoré nahradí rovno 3 jeho existujúce modely

Zdroj | Renault
Michal Sobek
Zdroj | Renault
Zdroj | Renault

Automobilka Renault predstavila nové SUV s názvom Austral. Zatiaľ sa ponúka len v hybridnej verzii, ale časom má nahradiť až 3 súčasné modely automobilky.

Pozrite si

Ceny pohonných hmôt rastú – ideálny čas prejsť na elektromobil?

Konkrétne sa bavíme o modeli Koleos. Ten medzi zákazníkmi nebol veľmi obľúbený a Renault chce zaujať najmä nadčasovým dizajnom. V príprave sú aj rôzne verzie modelu Austral, takže sa počíta postupne s nahradením modelov Talisman a Espace. Zatiaľ sme sa dočkali iba SUV verzie.

Zdroj | Renault

Renault Austral je totiž prvým Renaultom postaveným na platforme CMF-CD tretej generácie. Tá je pripravená na rozsiahlu elektrifikáciu. Samotná dĺžka modelu je 4,5-metra. Aj tu vidieť dizajnový jazyk značky s označením sensual tech. Predné aj zadné svetlá sú efektne ladené do tvaru písmena C. Kolesá budú dostupné od 17 do 20 palcov.

Pri pohľade zboku je evidentná línia okien, ktoré sa smerom vzad dvíha. Zadné svetlá nie sú prepojené LED pásom. V základnej ponuke môžeme očakávať 7 farieb. V ponuke nebude chýbať ani kontrastné dvojfarebné lakovanie, ktorého spoznávaním znamením bude čierna strecha.

Pozrite si

Bezplatné nabíjanie na celom Slovensku! Tesla pomáha Ukrajine cez Supercharger

Vo vnútri automobil doslova dýcha modernými prvkami. Centrum palubnej dosky tvoria dva 12-palcové displeje, ktoré si tento model prevzal z Mégane E-Tech.

Jeden sa nachádza namiesto klasických budíkov pred zorným poľom vodiča a ten druhý je horizontálne umiestnený v strede palubnej dosky.

Zdroj | Renault

K tomu sa pripočítava aj head-up displej s uhlopriečkou 9,3-palca. Infotainment vozidla je založený na platforme od Google. To zahŕňa vyhľadávať Google aj Mapy Google.

Samozrejmosťou bude bezdrôtová konektivita so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay. V stredovom tuneli nechýba cievka pre bezdrôtové nabíjanie.

Zadné sedadlá sú nielen sklopné, ale Renault tu pridal aj funkciu ich posuvu v rozsahu až 16 cm. Pri najväčšom posunutí vzad má kufor objem 275 litrov a po celkovom sklopení až 1 525 litrov.

O bezpečnosť sa zas postará 32 asistenčných systémov. Nájdeme tu udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat s funkciou stop&go alebo parkovací asistent.

Zdroj | Renault

Čo sa týka pohonu, tak najskôr dorazia mikro-hybridné verzie s 12-voltovým generátorom a 4-valcom 1,3 TCe vo výkonových verziách 103 a 118 kW. Slabšia verzia dostane okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky príplatkovú automatickú prevodovku CVT. Výkonnejší motor bude regulovať automat.

Pozrite si

Elektrické nákladné vozidlá budú po roku 2035 lacnejšie ako dieslové

Neskôr príde úplne nový 3-valec 1,2 TCe so 48-voltovým generátorom. Výkon bude 96 kW a krútiaci moment 230 Nm. Rovnaký 3-valec nájdeme tiež v hybridnej verzii E-Tech s výkonom 147 kW. Tento pohon sa spája s prevodovkou bez spojky a 1,7 kWh batériou s napätím 400 V. Priemerná spotreba sa odhaduje na 4,6 litra benzínu na 100 km.

Viac o Australe nateraz nevieme. Chýbajú napríklad prevádzkové údaje a cena. Automobilka sama hovorí, že predaj tejto novinky odštartuje až na prelome rokov 2022 a 2023.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.