Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Reklamy na iPhone? Apple ich čoskoro rozšíri do ďalších aplikácií

Reklamy na iPhone? Apple ich čoskoro rozšíri do ďalších aplikácií
Zdroj | Apple
Michal Sobek
Reklamy na iPhone? Apple ich čoskoro rozšíri do ďalších aplikácií
Zdroj | Apple
Zdroj | Apple

Toto rozhodne nie je dobrá správa pre používateľov iPhonov a iPadov. Spoločnosť Apple sa totiž chystá rozšíriť reklamy do nových oblastí práve na týchto zariadeniach, pričom hľadá svoj ďalší veľký zdroj príjmov.

Minulý rok Apple spustil funkciu s názvom App Tracking Transparency (ATT), ktorá umožňuje používateľom rozhodnúť sa, či ich aplikácie môžu sledovať naprieč inými aplikáciami a webovými stránkami.

Ide o kľúčový spôsob, ako môžu marketéri zhromažďovať údaje a následne zobrazovať relevantnejšie reklamy. Používatelia by mali mať možnosť vybrať si, či chcú byť sledovaní.

Obsah pokračuje pod reklamou
Pozrite si

3 užitočné drobností v iOS 16, ktoré vám spríjemnia život

Spoločnosti ako Meta alebo Snap tvrdili, že stratili miliardy dolárov v dôsledku zmien spoločnosti Apple a aj menší vývojári tiež tvrdia, že táto funkcia zmenila ich podnikanie. Marketing Apple aktuálne pozostáva z reklám v aplikáciách Správy a Akcie, ako aj v App Store, kde má tiež reklamy vo vyhľadávaní podobné Google. Nedávno Apple vložil reklamu do TV+, ktorá súvisela s baseballom.

Časť príjmov z reklám z karty Dnes v aplikácii Správy ide vydavateľom, ale nie je jasné koľko. Apple tiež umožňuje vydavateľom inzerovať vo svojich príbehoch a ponechať si veľkú väčšinu týchto peňazí. Reklamný systém Apple používa údaje zo svojich ďalších služieb a vášho Apple ID na rozhodovanie o tom, ktoré reklamy sa majú zobrazovať.

Zdroj | Apple

Funkciu prispôsobenia reklám môžete a spoločnosť tvrdí, že 78 % používateľov systému iOS 15 to tak aj urobilo. Systém však bude stále využívať údaje, ako je identita vášho operátora, typ zariadenia a to, čo čítate. Apple sa vždy prezentoval tým, že je špička na trhu, čo sa týka ochrany súkromia a bezpečnosti. Uvidíme ako to bude, keď nasadí oveľa väčšie množstvo reklám.

Hovorí sa o tom, že Apple časom rozšíri reklamy vo vyhľadávaní aj v aplikácii Mapy a pravdepodobne aj do Apple Knihy a Apple Podcastov. Aj platforma TV+ by mohla generovať viac reklamy na viacerých úrovniach. V knihách a podcastoch by vydavatelia mohli platiť za svoje dielo, aby sa zobrazovalo vyššie vo výsledkoch alebo v reklamách umiestnených v aplikáciách.

Niečo podobné už má na svojich smartfónoch výrobcovia Xiaomi, Redmi a POCO, ktoré v systéme zobrazujú rôzne tipy reklám. My sme vám však pripravili návod, ako tieto otravne reklamy v nadstavbe MIUI vypnúť.

Pozrite si

Toto je návod, ako vypnúť otravné reklamy v smartfónoch Xiaomi, Redmi a POCO

Zdroj