Vodiči si v posledných rokoch zamilovali modely z kategórie SUV, vrátane nás. Ich masívne šasi dodáva pocit bezpečia, vyššia svetlá výška zabezpečuje komfort aj na nekomfortných cestách a priestranná kabína odzrkadľuje slobodu pohybu, ktorú s týmto typom auta nadobudnete.
Nie každý však dokáže túto teóriu o SUV modeloch premietnuť do praxe tak, ako Suzuki. V redakcii sme sa o tom presvedčili za volantom novej generácie modelu S-Cross, ktorá si nás získala.
Nový S-Cross je výsledkom spojenia japonskej DNA tejto značky s jej talianskou dizajnérskou pobočkou v Turíne. Navonok tak ulahodí oku a dokonale zapadne do vkusu európskych vodičov. Vo vnútri zas očarí vysokou kvalitou spracovania, ako aj mimoriadnou praktickosťou.
Vysoká presná maska chladiča budí rešpekt a napovedá, že s ňou na čele budete môcť preskúmavať odľahlé miesta a premávať sa aj po zlých cestách s absolútnou dôverou. Všetko to podpisujú a podčiarkujú predné a zadné LED svetlá s imidžom niekoho, na koho sa môžete spoľahnúť.
Nejde pritom o falošný dojem, nový S-Cross má totiž pod kapotou 1,4-litrový motor BOOSTERJET so 48 V systémom SHVS Mild Hybrid prepojený so systémom AllGrip Select, vďaka ktorému sa budete môcť bez obáv vybrať aj na športovú jazdu, sneh či do hlbokého bahna.
Keď vstúpite do kabíny Suzuki S-Cross, ocitnete sa v priestore, ktorý ožíva moderným luxusom. Kvalitné materiály a precízne spracovanie vytvárajú pocit elegancie a pohodlia, ale aj praktickosti a trvácnosti. Pravá koža sa tu stretáva so syntetickou, ostré hrany so zaoblenými a pocit z toho je dokonalý.
Ergonomicky navrhnuté sedadlá s pevnou podporou tela vám zabezpečia komfort na každej ceste, čo platí aj pre posádku vzadu, ktorá si bude užívať aj nadštandardný priestor na nohy i nad hlavou.
Keď už hovoríme o priestore, opomenúť nemôžeme dôležitý údaj a to objem batožinového priestoru, ktorý v základe ponúka kapacitu až 430 litrov. Sklopte si zadné sedadlá a ste na 665 litroch, pričom zabudnúť netreba ani na štedrý dodatočný priestor pod podlahou kufra.
Nový S-Cross je takto praktický aj v ďalších smeroch. Jeho zadné sedadlá je možné deliť v pomere 60:40 a nastavovať do dvoch polôh. V samotnom interiéri zas nájdete mnoho šikovných odkladacích priestorov od stropnej konzoly s držiakom na slnečné okuliare cez lakťovú opierku vzadu vo výbavách PREMIUM, ELEGANCE a ELEGANCE+ až po technologické vychytávky, ktoré má k dispozícii vodič.
Do tohto dizajnu sú nenápadne zakomponované najmodernejšie technológie s funkciami, ktoré sa postarajú o bezpečnosť a komfort celej posádky. Vo verziách COMFORT a PREMIUM sa v ňom môžete tešiť na multifunkčný dotykový panel s uhlopriečkou 7″, ktorý vo veriách ELEGANCE a ELEGANCE+ vystrieda jeho väčší 9″ súrodenec.
Zatiaľ čo na tomto multifunkčnom displeji budete mať na dosah navigáciu a multimédiá, vrátane platforiem Android Auto a Apple CarPlay, vodič má na multifunkčnom volante doslova pod palcom hands-free, hlasové ovládanie, multimédiá a najmä celú plejádu asistenčných systémov postavených na koncepcii Suzuki Safety Support.
Čaro dizajnu modelu S-Cross spočíva aj v tom, že hoci navonok pôsobí mohutne, vo vnútri budete mať vďaka dokonalému výhľadu do všetkých strán pocit, že by ste s ním mohli zaparkovať aj do zápalkovej škatuľky. Ak by vám tento pocit nezabezpečil výhľad, zabezpečí to séria senzorov a kamier, ktorá vám na infotainment displeji vyskladá dokonalý panoramatický pohľad na okolie auta.
Niektoré prvky, ako práve kamera s 360° pohľadom, je výsadou výbavy ELEGANCE, zatiaľ čo predné a zadné parkovacie senzory nájdete aj v nižšej výbave PREMIUM. Suzuki S-Cross však vyniká aj v tom, že svoj štandard nastavuje naozaj vysoko a mnoho spomínaných prvkov je súčasťou už aj základnej výbavy COMFORT. Na mysli máme napr. LED svetlomety, adaptívny tempomat či multifunkčný volant.
V tejto základnej výbave Suzuki S-Cross začína na fantastickej cene 22 210 € a ešte väčším prekvapením pre vás možno bude, že vyššie výbavy nie sú oveľa drahšie. Verzia PREMIUM je dostupná už od 23 530 €, nami testovaná verzia ELEGANCE už od 25 530 € a verzia ELEGANCE+ doplňujúca S-Cross o panoramatické strešné okno s dvojitým posúvaním je od toho drahšia už iba o 660 €.
Okolo schopností mild-hybridného pohonu tohto modelu sme sa navyše zatiaľ iba jemne obtreli a z pohľadu technológií zatiaľ nespomenuli ani zlomok toho, čo v sebe Suzuki S-Cross v skutočnosti ukrýva. Sledujte nás teda aj naďalej, pretože už o týždeň vám o ňom prezradíme ďaleko viac.