Veľké ambície a smelé plány Amazonu v prípade adresného doručovania balíčkov pomocou dronov narážali od samotného začiatku na tvrdú realitu, čo spôsobilo mnohé odklady a ďalšie problémy. Amazon o nasadení dronov hovoril už od roku 2013, pôvodne mala služba Prime Air, aspoň v USA, fungovať už v decembri 2015 (čo sa nestalo), pričom problémy ju sprevádzajú dodnes.
Amazon uviedol, že má v úmysle lietať s dronmi o hmotnosti do 25 kg vo výške nad 200 stôp (61 m) a pod 500 stôp (152 m). Akčný rádius letov má byť v okruhu 16 km od jeho skladov a hmotnosť zásielok doručovaných do 30 minút má byť limitovaná do 5 libier (2,26 kg).
V júni 2019 americký letecký úrad FAA udelil pre Amazon Prime Air špeciálne osvedčenie o letovej spôsobilosti na testovanie a výskum dronu MK27. V auguste 2020 Amazon získal od FAA osvedčenie leteckého dopravcu, ale zďaleka nejde všetko hladko.
Nová správa od Wired o programe doručovania pomocou dronov Amazonu vo Veľkej Británii uvádza, že operácia stratila viac ako 100 zamestnancov, pričom zainteresovaní tvrdia, že projekt sa „rúca zvnútra“. Wired cituje svedectvá bývalých zamestnancov a opisuje „kultúru manažérskej dysfunkcie“.
Napríklad vo februári 2020 Amazon údajne v UK zrušil tím desiatok pracovníkov, zaoberajúcich sa analýzou záberov z dronov na identifikáciu ľudí a zvierat, a o niekoľko mesiacov neskôr jednotku opäť otvoril. Medzi ďalšie pikošky citované v tejto správe patrí rýchla fluktuácia vedúcich zamestnancov, zamestnanec, ktorý od rána popíja pri pracovnom stole pivo, a ďalší má „pripnuté tlačidlo „schválené“ na svojom počítači, aby boli schválené všetky zábery, bez ohľadu na to, či signalizovali nebezpečenstvo alebo nie.
Ako uviedol jeden z bývalých pracovníkov Wired, všetko sa začalo rúcať, pretože firma na ľudí kládla priveľké nároky a miesta obsadila ľuďmi, ktorí nemali o projekte dostatočné vedomosti. Amazon naďalej ráta s ponukou služby Prime Air v Británii, ale nepotvrdil súčasný ani budúci počet zamestnancov.
Je zrejmé, že firma podcenila náročnosť zavedenia technológie, hoci v júni 2019 sľubovala, že spustí doručovaciu službu „v najbližších mesiacoch“. Amazon síce doteraz na svojej stránke demonštruje video z realizácie prvej „skutočnej“ dodávky objednaného tovaru pomocou dronu v Anglicku v roku 2016, ale išlo o inscenáciu. Bol to trik s použitím vopred dohodnutej objednávky a Amazon nikdy neponúkal komerčné dodávky vo Veľkej Británii.
Aj keď sa správa Wired zameriava na britské operácie, niektoré problémy v oblasti doručovania pomocou dronov by sa zrejme dali zovšeobecniť. Situáciu neuľahčuje ani ambícia pristávať s dronmi u zákazníkov, aby doručili svoje balíky. Táto požiadavka totiž vyžaduje zvlášť starostlivú navigáciu. Konkurencia, napríklad Wing, patriaci pod Google, doručuje balíky bez toho, aby drony dosadli na zem.
Amazon sa však nevzdáva a podľa svojho hovorcu spoločnosť nedávno vykonala organizačné zmeny v biznise Prime Air a má v tomto projekte aj naďalej zamestnancov v Británii, pričom chce naďalej zvyšovať svoju prítomnosť v regióne.