Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Kráľom smartfónov je za rok 2020 Samsung, skokanom roka je Xiaomi

Kráľom smartfónov je za rok 2020 Samsung, skokanom roka je Xiaomi
Zdroj | Samsung
Stanislav Vinc
Kráľom smartfónov je za rok 2020 Samsung, skokanom roka je Xiaomi
Zdroj | Samsung
Zdroj | Samsung

Analytické spoločnosti v týchto dňoch uzatvárajú posledný kvartál minulého roka a s ním teda aj celý rok 2020. Všetky z nich sa pritom zhodujú, najviac smartfónov predal v minulom roku Samsung, ktorému však dýcha na krk Apple, ale aj Spojenými štátmi obmedzované Huawei.

Pre vytvorenie objektívneho prehľadu o predaji smartfónov za rok 2020 sme skombinovali dáta od troch analytických spoločností – Canalyst, International Data Corporation a Omdia. Nižšie nájdete tabuľku s agregovanými dátami zo všetkých troch zdrojov uvedených v ich približnom rozpätí s výberom prvých šiestich miest.

Výrobca Počet predaných kusov (mil.) Medziročný rozdiel
1. Samsung 255,6 – 266,7 -12,8 % až -14 %
2. Apple 204 – 207,1 +4,6 až +5 %
3. Huawei 188,5 – 189 -21,6 až -22 %
4. Xiaomi 147,8 – 149,6 +19 až 19,6 %
5. vivo 108 – 111,7 +2,5 %
6. Oppo 105 – 115,1 -4 až -5 %

V predaji nových smartfónov sa v minulom roku podľa všetkých troch spoločností darilo najviac Samsungu, ktorého zhruba 255 až 266-miliónové predaje tvorili v roku 2020 zhruba 20 % podiel. Prvú priečku si Samsung v tomto prípade udržal aj napriek tomu, že v porovnaní s predchádzajúcim rokom predal o 12,8 až 14 % smartfónov menej.

Pozrite si

Xiaomi predstavilo bezdrôtové nabíjanie aké sme nevideli roky

Nárast predaja naopak zaznamenalo Apple. Predaj 204 až 207,1 milióna smartfónov v minulom roku predstavovalo zhruba 5 % medziročný nárast, čím si kalifornský gigant zabezpečil zhruba 16 % podiel na trhu. Podobný podiel podľa analýz drží aj Huawei a to aj napriek tomu, že jeho predaje medziročne klesli o zhruba 22 %.

Tento prepad je ešte výraznejší ako v prípade spomínaného Samsungu, pre tento však existuje jednoduché vysvetlenie. Huawei ešte stále bojuje so zákazom obchodovania s americkými firmami, ktoré mu v podstate zabraňujú využívať technológie a softvér vyvinutý v Spojených štátoch. Aj z tohto dôvodu sa od materskej spoločnosti Huawei odpája dcérska značka Honor, ktorá už bude môcť ako samostatná spoločnosť fungovať prakticky v bežnom režime.

Pozrite si

Ako zdieľať heslo Wi-Fi z iPhone?

Skokanom roka sa podľa celoročných štatistík stáva čínske Xiaomi, ktorému sa podarilo medziročne zvýšiť predaje o zhruba 19 %. Zhruba 11-12 % podielom na trhu sa tak už výrazne doťahuje na konkurenčný Huawei. Ak už budú v budúcoročných štatistikách uvedené značky Huawei a Honor samostatne, Xiaomi uvidíme s veľkou pravdepodobnosťou na tretej priečke.

Piata a šiesta priečka patrí spoločnostiam vivo a Oppo, ktoré by sme mohli pri pohľade na ich celkové predaje považovať za dvojičky. Na trhu držia aj prakticky rovnaký podiel na úrovni 8-9 % a vďaka podobným predajom sa dokonca v porovnaní dát z troch analytických spoločností v číslach značne prekrývajú.

Pozrite si

Prečo stojí Sony Xperia PRO 2 500 dolárov, aj keď nemá nič zo zlata?

Zaujímavosťou je, že podľa analýzy všetkých troch spoločností sa už v priebehu posledného kvartálu do popredia predaja dostalo Apple, ktoré stihlo ešte v závere roka uviesť do predaja novú sériu smartfónov iPhone 12. Tentokrát druhý Samsung naopak predstavil novú sériu vlajkových lodí Samsung Galaxy S21 5G až začiatkom tohto roka, čo sa už v štatistikách nestihlo prejaviť.