Celosvetová platforma pre spolujazdu BlaBlaCar vstúpila na slovenský a český trh pred rokom. Za ten čas stihli vodiči ponúknuť na spolujazdu takmer 1,7 milióna miest a prebrázdili dokopy trasu dlhú takmer 136 miliónov kilometrov.
„Teší nás, že slovenskí cestujúci dôverujú nielen službe, ale zároveň si vzájomne dôverujú aj vodiči so spolujazdcami. To dokazuje aj fakt, že za prvý rok pôsobenia na Slovensku bolo ponúknutých celkom 1 682 217 voľných miest na zvezenie,“ uvádza Pavel Prouza, Country manager BlaBlaCar pre Českú republiku a Slovensko.
Za prvý rok pôsobenia BlaBlaCar na Slovensku sa Slováci prepravili po 41 700 rôznych trasách po celej republike. Najčastejšie vodiči vyrážajú z Bratislavy, pričom najžiadanejšou je trasa Bratislava – Trnava.
Slováci cestujú nielen po Slovensku, ale spolujazdu využívajú aj medzinárodne. Najčastejšie na trase z hlavného mesta do Prahy a Viedne. Výsledky za minulý rok taktiež potvrdzujú, že cestujúci využívajú službu skôr na dlhšie vzdialenosti. Priemerná dĺžka trasy v minulom roku bola 317 km.
Najvyťaženejším obdobím bol v minulom roku pre vodičov a spolujazdcov predvianočný týždeň a letná sezóna.
Z prieskumu medzi užívateľmi spolujazdy vyplynulo, že v predchádzajúcom roku bolo pre 32 % užívateľov kritérium rýchlosti a ceny najdôležitejšie. Vodiči ponúknutím voľných miest v aute ušetria až 70% nákladov na cestu.
Okrem toho, že spolujazda šetrí čas a peniaze, ide zároveň o spoločenskú udalosť. Podľa prieskumu spoločnosti BlaBlaCar sa viac ako tri štvrtiny cestujúcich (77%) počas jazdy rada rozpráva s vodičom alebo ostatnými spolucestujúcimi.
Vstupom na český a slovenský trh BlaBlaCar rozšíril svoje pôsobenie na 22 krajín po celom svete. Komunita má už 40 miliónov členov a celosvetové výsledky ukazujú, že každý mesiac počet užívateľov narastie o 1,5 milióna nových členov. Štvrťročne táto služba prepraví 12 miliónov cestujúcich.