Možno by ste to ani nepovedali, ale Peugeot 5008 prichádza na náš trh už v tretej verzii a v prvom teste sme sa pozreli na hybridnú verziu, ktorá si stále zakladá na troch valcoch.
Nový Peugeot 5008 však nie je len o motore a mild-hybridnej technológii, ale aj o zmenách v dizajne, jasnejšom podpise a samozrejme aj nových materiáloch a technológiách, ktoré v ňom nájdeme.
Asi mi dáte za pravdu, že Peugeot v poslednej dobe pomerne jasne stavia v dizajne na emóciách. Jednoducho sa neboja kombinovať rôzne tvary a materiály. Nový model 5008 prináša niečo, čo predstavuje akúsi eleganciu. Nijaké zbytočné „čačky-bačky“ na ňom nenájdete a v prípade testovanej čiernej verzie pôsobí až striedmo.
Samozrejme nejaké tie zmeny nastali. V prednej časti si určite každý všimne až okázalí svetelný podpis, ktorý odkazuje už na predchádzajúce modely značky a má evokovať pazúry. Predné svetlá sú navyše o niečo užšie, ako sme boli zvyknutí a okrem iného skrývajú naozaj vydarené LED svetlá.
Tie nielenže poskytnú dostatočný výkon na to, aby ste videli naozaj ďaleko, ale nechýba im ani funkcia aktívneho vyrezávania okolitých vozidiel. A keď niečo Peugeot vie naozaj dobre, tak to je určite táto funkcia. Bez obáv sa môže smelo porovnávať s prémiovými značkami. Pracuje rýchlo, a presne a to je to najdôležitejšie.
Celá predná maska pôsobí ucelenejšie a dynamickejšie. A to vrátane nového loga automobilky, ktoré na čiernom testovanom kuse Peugeotu 5008 ešte pridávalo na agresívnosti. Pri pohľade zboku sa toho veľa nezmenilo, teda až na strieborný pás, ktorý sa tiahne až k zadným dverám.
Samozrejme zmeny v zadnej časti si určite všimnete a nebude to len nový svetelný podpis, ktorý samozrejme vychádza rovnako z predchádzajúcich modelov a podobne ako v prednej časti, aj vzadu je o niečo užší. Ak budete v noci prichádzať k svojmu autu, tak sa pripravte, že vás privíta malou svetelnou šou, ktorú zahrajú tak predné, ako aj zadné svetlá.
Keďže Peugeot 5008 patrí do rodiny už takmer umierajúcich MPV, je jasné, že v batožinovom priestore nájdete okrem miesta na batožinu aj ďalšie sedadlá. Po vzore tejto kategórie vozidiel totiž ponúka 7 miest. Samozrejme vzadu skôr budú cestovať deti, ako dospelý, ale sám viem, že niekedy sa tie miesta navyše hodia. Navyše aj v prípade, že budete cestovať siedmi, budete mať k dispozícii priestor o objeme 259 litrov. Ak vás bude len päť narastie táto hodnota na 748 litrov.
Pod prednou kapotou sa nachádza jedna z najväčších noviniek a to ze pomerne známy 1,2 litrový benzínový trojvalec s výkonom 136 koní, ktorý ale prešiel drobnými zmenami. Konečne totiž nemá remeň v oleji, ale štandardnú reťaz. Samozrejmosťou v mild-hybridnej jednotke je automatická prevodovka. Aj tá prešla zmenami a aktuálne ponúkne namiesto ôsmych, len šesť stupňov, integrovaný elektromotor a dve spojky. A aký je výsledok?
Peugeot tvrdí, že tento motor postačí bohate aj pre tak veľké auto, akým Peugeot 5008 je, ja hovorím, že áno, ale za určitých podmienok. V meste a v rámci limitov je tento motor postačujúci, dokonca ani jeho spotreba ma potešila. Po viac ako tisícke spoločných kilometrov v naozaj kombinovanej premávke totiž bola 6,6 litra na 100 km. To vôbec nie je zlé.
Kde však tento motor naráža na limity je dynamickejšia jazda. A to vôbec nemyslím niečo, ako jazda štýlu „bezmozek“, jednoducho potreba skutočne dynamickejšieho zrýchlenia pri predbiehaní a podobne. Tu sa mi pomerne často stalo, že by som privítal ešte výkon navyše. Ak v aute bude sedem ľudí, bude to ešte citeľnejšie. Preto by som v prípade, ak potrebujete dynamickejšiu jazdu odporučil siahnuť skôr po elektrickej, alebo plug-in hybridnej verzii, ktoré majú vyšší výkon.
Podobne ako v prípade exteriéru, aj interiér prešiel poriadnymi zmenami. Prekvapilo ma množstvo tvarov a hlavne materiálov. Aj napriek rôznym povrchom a hranám pôsobí interiér útulne a dokonca až luxusne. Naozaj príjemne na mňa pôsobí kobercová látka, ktorá je použitá nielen na palubnej doske. Toto sa automobilke naozaj podarilo.
Pred vodičom nájdete obrovský 21“ zakrivený displej, ktorý supluje nielen prístrojový panel a multimediálny systém, ale vzhľadom na jeho vysoké umiestnenie nepotrebujete ani head-up displej. Samozrejme si ho môžete veľmi dobre prispôsobiť a nechýba ani možnosť rýchleho prepnutia jednotlivých zobrazení.
Pod prístrojovým panelom nájdete známy volant, ktorý je skosený z oboch strán, Vzhľadom na umiestnenie prístrojového panela však neprekáža tak vo výhľade, ako v predchádzajúcich modeloch. Sklamaním pre mňa boli tlačidlá na displeji, ktoré nielenže sú jednoliate a tak ťažko nahmatateľné, ale občas aj nereagujú. Napríklad zvýšenie a zníženie hlasitosti zareagovalo až na niekoľký krát. Predpokladám, že to je skôr chyba prvej verzie.
Inak však musím ergonómiu ovládania pochváliť. Všetko je tam, kde by ste to hľadali a samotné reakcie systému sú naozaj veľmi dobré. Multimediálny systém samozrejme ponúka aj pripojenie smartfónu prostredníctvom Android Auto a Apple CarPlay a to aj v bezdrôtovej forme.
Pod displejom multimediálneho systému už štandardne nájdete ovládacie prvky Peugeot i-Toggles, ktoré poskytujú priestor pre navolenie 10-tich skratiek. Je to jednoduché a pomerne návykové ovládanie. Navyše skratky máte vždy na dvoch stranách, takže si ich viete pekne rozdeliť.
Po stránke asistenčných systémov je samozrejme nový Peugeot 5008 vybavený veľmi dobre. Samozrejmosťou je rozpoznávanie značiek, ktoré je prepojené priamo do adaptívneho tempomatu. Jednoducho vie hneď prebrať značku, teda potom, ako ju vy potvrdíte. Súčasne nechýba vedenie v jazdných pruhoch, alebo sledovanie mŕtveho uhla.
Poteší aj parkovacia kamera, ktorá je schopná zobraziť okolie auta. V prípade testovaného modelu ho však vytvárala sčítavaním záznamu z troch kamier. Dopredu teda nevidela a jej grafika v noci by si tiež zaslúžila vylepšenie. Inak však ponúkne Peugeot 5008 všetko potrebné, čo budete na cestách potrebovať a to vrátane upozornenia na premávku za a pred vozidlom.
Nové nariadenia prinášajú aj povinnosť vybaviť každé nové auto systémom upozorňujúcim na prekročenie povolenej rýchlosti. Je to pomerne otravný systém, ktorý vás v prípade povolenej rýchlosti 50 km/h upozorní už pri prekročení o 1 km/h. V prípade Peugeotu 5008 sa našťastie jedná a pomerne vydarený zvuk, ktorý vás nebude rušiť. Ak však podobne ako ja budete tento systém vypínať, nájdete k nemu skratku priamo v menu.
Peugeot 5008 v novej verzii ponúkne nielen modernejší vzhľad, ale za cenu 39 940 eur v prípade testovanej verzie aj moderný až luxusný interiér, ktorému nechýbajú všetky technologické a asistenčné prvky, ktoré by ste kedy mohli potrebovať.