Jednoducho! Nové BMW M5 je prvé M-kové BMW série 5 s hybridným pohonom. Netešte sa ale predčasne, spotrebu 1,7 l na 100 km uvidíte jedine tak v technickom preukaze.
Stále totiž pod kapotou buble veľký 4,4-litrový 8-valec s dvomi turbami, tentokrát s výkonom 535 kW, teda 727 koní. To ale nie je všetko, čo nové Mko v dnes už siedmej generácii ponúkne.
Ešte zaujímavejšie totiž znie hodnota krútiaceho momentu, a to až 1 000 Nm! Vďaka tejto kombinácii a určite aj vďaka osemstupňovej prevodovke M Steptronic a pohonu všetkých štyroch kolies, vystrelí nové M-ko na stovku za 3,5 sekundy!
Samotný benzínový motor vyvinie maximálny výkon 430 kW (585 k) v rozpätí od 5 600 do 6 500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 750 Nm od 1 800 od 5 400 ot./min. Elektromotor pritom dosahuje maximálny výkon 145 kW (197 k) a nominálny krútiaci moment 280 Nm, no stupeň predradenia umožňuje zvýšiť efektívny krútiaci moment na vstupe do prevodovky na 450 Nm.
Podľa automobilky sa rýchlosť 200 km/h objaví na tachometri za 10,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je štandardne obmedzená na 250 km/h, no voľba balíka M Driver’s Package posúva obmedzovač až na hodnotu 305 km/h.
A aby sme boli korektní, papierová spotreba bez akejkoľvek elektrickej energie v batérii je 10,3 l/100 km. Spotreba elektriny na 100 km jazdy je podľa výrobcu 25,5 kWh.
V čisto elektrickom režime jazdy dokáže BMW M5 dosiahnuť maximálnu rýchlosť 140 km/h. Batéria umiestnená nízko v podlahe vozidla poskytuje kapacitu 18,6 kWh využiteľnej energie, čo umožňuje elektrický dojazd do vzdialenosti 67 – 69 kilometrov. Batéria pritom nijako nezasahuje do interiéru, ani do batožinového priestoru. Keďže ide o plug-in hybrid, batériu je možné dobíjať aj z externého zdroja výkonom 7,4 kW. Plné nabitie má trvať 3 hodiny a 15 minút.
Samozrejmosťou je celkom nový podvozok uspôsobený extrémne výkonnému pohonnému ústrojenstvu. BMW mierne rozšírilo základnú 5-ku, ale pridalo aj množstvo prvkov, ktoré jasne definujú a odlišujú M5 od ostatných 5-iek na cestách. Za všetky hovorí vyrazené logo M5 na Hofmeistrovom oblúku, tam, kde má bežná 5-ka „iba“ nápis 5.
A keďže ide o M5, už v základnej výbave sú prvky výbavy, za ktoré by ste si museli v iných 5-kách priplácať. Samozrejmosťou je BMW Operating System 8.5 s BMW Live Cockpit Professional a BMW Maps a funkciu rozšírenej reality Augmented View, ale aj audio systém Bowers & Wilkins Surround Sound System s 18 reproduktormi a výkonom 655 W.
Lahôdkou, a to nielen estetickou je aj výfukový systém nového modelu BMW M5. Vyznačuje sa elektricky ovládanými, plynule nastaviteľnými klapkami a dvoma pármi dvojitých koncoviek výfukového potrubia známymi z iných modelov M, pričom každá má 100-milimetrovú čiernu chrómovú koncovku. Akustický sprievod k nárastu výkonu elektromotora vytvára BMW IconicSounds Electric.
Tento zvuk elektrického pohonu špecifický pre M poskytuje autentickú odozvu na pohyby akcelerátora v momente, keď vozidlo jazdí v čisto elektrickom režime. V príslušnej konfigurácii pohonného reťazca vytvára pútavý zvukový sprievod, ktorý zvýrazní nástup extra elektrického výkonu nad bežný výkon motora V8.
Vybrať si môžete z desiatich odtieňov laku karosérie, vrátane tejto nádhernej hlbokej zelenej metalízy Isle of Man Green, ale aj modrej metalízy Marina Blue Bay, ako aj metalické laky z ponuky BMW Individual ako sivá Storm Bay a zelená Frozen Deep Grey. Od uvedenia nového vysokovýkonného sedanu bude v ponuke aj výber špeciálnych lakov BMW Individual. K dispozícii bude dovedna až 150 mimoriadne exkluzívnych odtieňov.
Svetová premiéra nového modelu BMW M5 sa uskutoční na podujatí Goodwood Festival of Speed v Anglicku už v júli 2024, pričom výroba v závode spoločnosti BMW Group v Dingolfingu sa začne v ten istý mesiac. Celosvetové uvedenie nového modelu BMW M5 na trh sa začne v novembri 2024 a zároveň ho bude sprevádzať predstavenie nového modelu BMW M5 Touring.