Reklama
Advertisement
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Nová elektrická Formula E vyzerá šialene. Bude ľahšia, výkonnejšia a svižnejšia

Nová elektrická Formula E vyzerá šialene. Bude ľahšia, výkonnejšia a svižnejšia
Zdroj | FIA
Stanislav Vinc
Nová elektrická Formula E vyzerá šialene. Bude ľahšia, výkonnejšia a svižnejšia
Zdroj | FIA
Zdroj | FIA

Dvojtýždňovú prestávku medzi pretekmi F1 vypĺňa zaujímavým programom jej sesterský, plne elektrický šampionát Formula E. Jeho pretekári nastúpia už budúci rok do novej, tretej generácie monopostov. Už vieme, ako budú vyzerať a aj to, aké parametre ponúknu.

Tretia generácia plne elektrických monopostov určených pre šampionát Formuly E vyzerá ako z celkom iného sveta. Ostré hrany doplnia nové technológie, ale aj udržateľné materiály. Do 9. sezóny sa s týmto unifikovaným monopostom zapoja tímy DS Automobiles, Jaguar, Mahidra Racing, Maserati, NIO 333, Nissan a Porsche AG.

Zdroj | FIA

Oproti druhej generácii s hmotnosťou 903 kíl bude tá tretia vážiť iba 760 kilogramov, čo je mimochodom ešte menej, ako vážia súčasné monoposty Formuly 1. Pod karbónové šasi, čiastočne vyrobené z karbónu získaného z monopostov 2. generácie, dostanú nové autá výkonnejšie elektromotory. Zo súčasných 250 kW ich výkon stúpne na 350 kW.

Nižšia hmotnosť a vyšší výkon sa podpíše pod novú maximálku až 320 km/h, vďaka čomu by monoposty mohli na súčasných tratiach v rámci svojej kategórie nastaviť nové rýchlostné rekordy.

Zdroj | FIA

Po prvý krát od založenia tohto šampionátu budú mať monoposty energetické generátory aj na prednej náprave. Postarať sa majú o dodatočnú regeneráciu energie pri brzdení a to až do 250 kW, k čomu sa pridáva 350 kW získaných zo zadnej nápravy.

Pozrite si

Oplatí sa fanúšikom Formuly 1 predplatiť si službu F1 TV? Vyskúšali sme ju

Monoposty dostanú do vienka namiesto súčasných valcových aj nové „vreckové“ batérie vyvinuté spoločnosťou Williams Advanced Engineering a vyrobené spoločnosťou Total Saft. Podporovať budú nabíjanie maximálnym výkonom 600 kW, pričom oficiálna tlačová správa naznačuje aj rýchle dobíjanie batérie počas pretekov, pod čím pravdepodobne FIA myslí skôr regeneráciu energie z brzdenia, než reálne nabíjanie.

Zdroj