Čínsky výrobca elektromobilov NIO bude aj v Európe prenajímať svoje vozidlá. Ale až potom, keď ich uvedie na trh štyri európske trhy. Pre agentúru Reuters to potvrdil CEO spoločnosti William Li. Dodal, že flexibilita bude kľúčovým predajným argumentom.
Aktuálne sa NIO pripravuje na spustenie predaja v Nemecku, Holandsku, Švédsku a Dánsku. Plánuje tam prevádzkovať svoje prevádzky na základe modelu firemného lízingu a predplatného, pričom ponúka všetky tri modely dostupné v Číne. To znamená ET5, ET7, a EL7, pričom prvý menovaný kvôli sporu o značku s Audi premenoval z svojho čínskeho názvu ES7.
Vozidlo so 75 KWh by malo byť k dispozícii za 1 199 až 1 295 eur mesačne, podľa dĺžky lízingu. NIO sa nebráni ani mesačným prenájmom. Spoločnosť však ponúkne aj prenájom samotných batérií, čo je najdrahší komponent elektromobilu.
William Li otvorene hovorí, že nebudú predávať vozidlá. Firma ponúkne viac, flexibilitu, ktorá umožní vybitú batériu vymeniť za nabitú, čo trvá zhruba 5 minút, oveľa menej ako nabitie na plnú kapacitu.
NIO plánuje do konca budúceho roka v Európe nainštalovať minimálne 120 staníc na výmenu batérií, povedal Li a dodal, že nejde ani tak o peniaze, ale o čas a byrokraciu potrebnú na to, aby sa to mohlo realizovať.
Koncern v septembri otvoril v Maďarsku fabriku na výrobu vymeniteľných batérií. „Výhodou nášho podnikania oddeľovania auta od batérie je, že môžeme dosiahnuť úspory z rozsahu pre batérie rýchlejšie ako autá,“ povedal Li.
NIO predal v Číne a v Nórsku od spustenia výroby v roku 2018 takmer 250 000 vozidiel. Ceny sa pohybujú v rozmedzí približne 50 000 až 70 000 eur, v závislosti od dojazdu auta a od toho, či si motoristi batériu kúpia alebo prenajmú.