Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Do Maďarska prichádza nová automobilka. Prinesie so sebou prelomové technológie

Do Maďarska prichádza nová automobilka. Prinesie so sebou prelomové technológie
Zdroj | NIO
Tomáš Šmidák
Do Maďarska prichádza nová automobilka. Prinesie so sebou prelomové technológie
Zdroj | NIO
Zdroj | NIO

NIO je aktuálne jedna z najrýchlejšie rastúcich čínskych automobiliek. Jej modely sa vyznačujú vysokým výkonom, pokročilými technológiami a moderným dizajnom. Okrem toho bola NIO prvá automobilka, ktorá začala komerčne používať technológiu vymieňania batérií. Namiesto toho, aby ste si vaše vozidlo dobili na nabíjačke tak stačí prísť do stanice, kde vám systém za moment vymení automaticky batériu za plne nabitú.

Donedávna sa spoločnosť sústreďovala prevažne na domovský trh. V roku 2021 však priniesla do Nórska svoj model NIO ES8, čím oficiálne vstúpila na ten európsky. Prvé stanice na výmenu batérií začali pribúdať v roku 2022 a spoločnosť plánuje expanziu do ďalších krajín ako Nemecko, Holandsko, Švédsko, Dánsko či Maďarsko.

Obsah pokračuje pod reklamou

Práve v poslednej menovanej plánuje výrobca postaviť aj svoj prvý zámorný závod. Slúžiť by mal okrem výroby a servisu aj ako centrum vývoja a výskumu pre NIO produkty v Európe. Spoločnosť tiež plánuje v Maďarsku vybudovať infraštruktúru nabíjacích a batériu meniacich staníc. V Číne ich je už aktuálne viac ako 1 000 a vymenili už približne 10 miliónov batérií. Do roku 2025 by mal ich celkový počet (a teda aj mimo Číny) vzrásť na 4 000.

Zle na tom nie je ani cena. Ak vlastníte model s kapacitou batérie 70 kWh a vymenu využijete šesťkrát za mesiac, zaplatíte približne 142 dolárov. Keď si k tomu ešte zoberieme do úvahy, že celá výmena je automatická a trvá približne 5 minút, ide o zaujímavú alternatívu ku klasickému dobíjaniu. To bude pravdepodobne stále lacnejšie, no tento spôsob je rýchlejší a pohodlnejší najmä pre ľudí, ktorí nemajú možnosť nabíjať elektromobil v práci ani doma.

Maďarský závod bude mať rozlohu približne 10 000 m² a operovať začne už v septembri 2022.

Zdroj