Reklama

NIO otestovalo batériu s 1 000 km dojazdom s live prenosom

Zdroj | NIO
Richard Pliešovský
Zdroj | NIO
Zdroj | NIO

Mnohí výrobcovia radi nadsadzujú parametre svojich produktov. Notebooky papierovo vydržia 2x viac, ako reálne, spotreba automobilov je tiež rozdielna, podľa toho, či sedíte za volantom, alebo si ju pozeráte na webe.

Dojzad elektromobilov je samostatnou kapitolou, staší vyraziť na diaľnicu a zrazu je kratší o tretinu. NIO sa snažilo dokázať, že dojazd novej generácie batérií je reálny, nie len v ideálnych podmienkach.

Čínska spoločnosť nedávno úspešne otestovala svoju batériu, tak, že jej generálny riaditeľ William Li 17. decembra naživo vysielal 14-hodinovú cestu. Cesta bola medzi dvoma čínskymi mestami, po jej prejdení ukazoval tachometer dojazd 1 044 km.

Obsah pokračuje pod reklamou

Batéria bola namontovaná v elektromobile NIO ET7 EV. Zaujímavé je, že 14-hodinovú cestu zvládla batéria pri teplotách pod nulou dobité ani pri mrazoch v regióne a fakte, ako i to, že batérii ostalo 3 % kapacity.

Generálny riaditeľ Li povedal, že NIO 150 kWh, tak sa volá batéria, má najvyššiu energetickú hustotu zo všetkých bežne dostupných sériovo vyrábaných batérií do elektromobilov. Vďaka tomu sa podarilo dosiahnuť taký dlhý dojazd. Sériová výrobu 150 kWh batérie je naplánovaná na apríl 2024.

Pozrite si

Pomýlili by ste si Audi s NIO? Nemecká automobilka vedie bizarný boj s čínskou

Samozrejme, takéto batéria nebude lacná, jednotka bude stáť zhruba 298 000 jüanov (38 100 eur), čo je cena Tesla Model Y v Číne. Nio však svojim zákazníkom umožňuje kupovať jej autá bez batérie a predplatiť si jej službu výmeny batérií. Spoločnosť má v Číne už viac ako 2 000 staníc na výmenu batérií, no zatiaľ jej podnikanie nie je ziskové. Aktuálne vykázuje priemernú stratu 12 000 dolárov na každý vyrobený elektromobil.

Stále však platí, že NIO je jedna z najrýchlejšie rastúcich čínskych automobiliek. Už v roku 2021 priniesla do Nórska svoj model NIO ES8, čím oficiálne vstúpila na európsky trh. Spoločnosť otvorila v roku 2022 v Maďarsku fabriku, kde sa vyrábajú stanica na výmenu batérií.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.