Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

NIO konečne ukázalo dlho očakávaný sedan ET5!

NIO konečne ukázalo dlho očakávaný sedan ET5!
Zdroj | NIO
Michal Sobek
NIO konečne ukázalo dlho očakávaný sedan ET5!
Zdroj | NIO
Zdroj | NIO

Akcia NIO Day 2021 je tu. V Šanghaji čínska automobilka NIO predstavila ďalší model do svojho segmentu elektrických vozidiel. Model ET5 sme očakávali už dlho a toto je výsledok.

Pozrite si

NIO ET7 sľubuje až 1 000-kilometrový dojazd (NETC), atakuje Model S

NIO Day sa organizuje vtedy, keď automobilka ukazuje nový model. Tento rok nebol výnimkou a dočkali sme sa sedanu NIO ET5.

Zdroj | NIO

Len niekoľko dní pred oficiálnym podujatím NIO zverejnilo obrázok, v ktorom ukazuje zadné LED svetlá pripravovaného modelu, ktoré sa jemne líšia od už predstaveného modelu ET7.

Auto má agresívny vzhľad a prémiové krivky. NIO robí všetko pre to, aby bol model ET5 čo najaerodynamickejší, pričom koeficient odporu je 0,24. Zadnú stranu zdobia už odhalený LED pásik.

Zdroj | NIO

Presklená strecha blokuje 99,9-percenta škodlivého žiarenia a interiér sa týmto neotepľuje. Dostupný bude v troch farbách: modrej, žltej a striebornej.

Základ tvoria dva motory s výkonmi 150 kW a 210 kW. Spoločný výkon je tak 360 kW (480 koní) a krútiaci moment je na úrovni 700 Nm.

Takýto výkon ponúka zrýchlenie na „stovku“ za 4,3 sekundy. Tieto hodnoty zabezpečuje aj batéria s kapacitou 75 kWh a sľubovaný dojazd okolo 550 km.

Zdroj | NIO

Budú dostupné aj verzie s kapacitou batérie 100 kWh, kde je dojazd 700 km a vrcholný model bude disponovať batériou s kapacitou 150 kWh, ktorá sľubuje až dojazd na úrovni 1 000 km.

NIO ukázalo aj špeciálne brzdy, s ktorými auto zabrzdí na dráhe 33,9 metra, a to z rýchlosti 100 km/h. Pre čo najlepšie jazdné vlastnosti je váha medzi nápravami rozdelená 50:50.

Zdroj | NIO

Celá konštrukcia je zmesou ocele a hliníka, takže je pevná a solídna. Samozrejme spĺňa všetky bezpečnostné štandardy. NIO sa pýši tým, že model ET5 má až 8 jazdných režimov, a to Sport+, Sport, Comfort, Eco, Wet, Snow, Sand a Custom.

Vozidlo je vybavené poslednou generáciou NAD (NIO Autonomous Driving). Má k dispozícii niekoľko kamier a senzorov, ktoré dávajú pozor na situáciu okolo vozidla. Dokopy je ich až 33. Celé to má na starosti čip NVIDIA Orin so 48 jadrami a 68 miliardami tranzistorov.

Kľučky sú vysúvateľné a nechýba ani automatické dovieranie dverí. Interiér má hlavný stredový dotykový AMOLED displej s uhlopriečkou 12,8-palca  a nechýba ešte druhú displej pred vodičom. Všetko sa nesie v duchu minimalizmu. Nájdeme tu aj recyklované plasty a ekologické materiály.

Zdroj | NIO

Výkon reproduktorov v interiéri je až 1 000 W s podporou Dolby Atmos a správnu atmosféru docielite ambientným podsvietením.

Cena za základný model je 328 000 juanov, čo je v prepočte asi 45 000 eur. Za 100 kWh batériu si výrobca vypýta 386 000 juanov, teda 55 000 eur. K tomu pridáva 10-ročnú záruku.

Pozrite si

NIO a Shell spájajú sily! Vytvoria nabíjacie stanice s výmenou batérií

Dodanie prvých modelov by malo byť uskutočnené niekedy v septembri 2022.

Zdroj