Reklama

NIO konečne ukázalo dlho očakávaný sedan ET5!

Zdroj | NIO
Michal Sobek
Zdroj | NIO
Zdroj | NIO

Akcia NIO Day 2021 je tu. V Šanghaji čínska automobilka NIO predstavila ďalší model do svojho segmentu elektrických vozidiel. Model ET5 sme očakávali už dlho a toto je výsledok.

Pozrite si

NIO ET7 sľubuje až 1 000-kilometrový dojazd (NETC), atakuje Model S

NIO Day sa organizuje vtedy, keď automobilka ukazuje nový model. Tento rok nebol výnimkou a dočkali sme sa sedanu NIO ET5.

Zdroj | NIO

Len niekoľko dní pred oficiálnym podujatím NIO zverejnilo obrázok, v ktorom ukazuje zadné LED svetlá pripravovaného modelu, ktoré sa jemne líšia od už predstaveného modelu ET7.

Auto má agresívny vzhľad a prémiové krivky. NIO robí všetko pre to, aby bol model ET5 čo najaerodynamickejší, pričom koeficient odporu je 0,24. Zadnú stranu zdobia už odhalený LED pásik.

Zdroj | NIO

Presklená strecha blokuje 99,9-percenta škodlivého žiarenia a interiér sa týmto neotepľuje. Dostupný bude v troch farbách: modrej, žltej a striebornej.

Základ tvoria dva motory s výkonmi 150 kW a 210 kW. Spoločný výkon je tak 360 kW (480 koní) a krútiaci moment je na úrovni 700 Nm.

Takýto výkon ponúka zrýchlenie na „stovku“ za 4,3 sekundy. Tieto hodnoty zabezpečuje aj batéria s kapacitou 75 kWh a sľubovaný dojazd okolo 550 km.

Zdroj | NIO

Budú dostupné aj verzie s kapacitou batérie 100 kWh, kde je dojazd 700 km a vrcholný model bude disponovať batériou s kapacitou 150 kWh, ktorá sľubuje až dojazd na úrovni 1 000 km.

NIO ukázalo aj špeciálne brzdy, s ktorými auto zabrzdí na dráhe 33,9 metra, a to z rýchlosti 100 km/h. Pre čo najlepšie jazdné vlastnosti je váha medzi nápravami rozdelená 50:50.

Zdroj | NIO

Celá konštrukcia je zmesou ocele a hliníka, takže je pevná a solídna. Samozrejme spĺňa všetky bezpečnostné štandardy. NIO sa pýši tým, že model ET5 má až 8 jazdných režimov, a to Sport+, Sport, Comfort, Eco, Wet, Snow, Sand a Custom.

Vozidlo je vybavené poslednou generáciou NAD (NIO Autonomous Driving). Má k dispozícii niekoľko kamier a senzorov, ktoré dávajú pozor na situáciu okolo vozidla. Dokopy je ich až 33. Celé to má na starosti čip NVIDIA Orin so 48 jadrami a 68 miliardami tranzistorov.

Kľučky sú vysúvateľné a nechýba ani automatické dovieranie dverí. Interiér má hlavný stredový dotykový AMOLED displej s uhlopriečkou 12,8-palca  a nechýba ešte druhú displej pred vodičom. Všetko sa nesie v duchu minimalizmu. Nájdeme tu aj recyklované plasty a ekologické materiály.

Zdroj | NIO

Výkon reproduktorov v interiéri je až 1 000 W s podporou Dolby Atmos a správnu atmosféru docielite ambientným podsvietením.

Cena za základný model je 328 000 juanov, čo je v prepočte asi 45 000 eur. Za 100 kWh batériu si výrobca vypýta 386 000 juanov, teda 55 000 eur. K tomu pridáva 10-ročnú záruku.

Pozrite si

NIO a Shell spájajú sily! Vytvoria nabíjacie stanice s výmenou batérií

Dodanie prvých modelov by malo byť uskutočnené niekedy v septembri 2022.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.