Reklama

„Nikto iný to dnes nedokáže.“ VW zvládol unikátnu technológiu výroby batérií

Zdroj | VW
Juraj Procházka
Zdroj | VW
Zdroj | VW

Volkswagen a jeho technologický partner Koenig & Bauer AG zvládli proces výroby batérií nazývaný suché lakovanie, ktorý, ak sa spustí vo veľkom, by mohol znížiť náklady na výrobu článkov až o polovicu. V konečnom dôsledku by to prinieslo lacnejšie elektromobily.

Nemecká automobilka na technológii spolupracuje s výrobcom tlačiarenských strojov Koenig & Bauer AG a uviedla, že ide o prvé zvládnutie takejto technológie pre kladnú aj zápornú elektródu batérie, teda pre katódu, aj anódu, súčasne.

Obsah pokračuje pod reklamou

„Nikto iný to dnes nedokáže,“ povedal šéf pre batérie Thomas Schmall.

Pri tradičnej výrobe batérií sa materiály pre katódu (pozitívnu elektródu) a anódu (negatívnu elektródu) nanášajú na nosnú fóliu v podobe zmesi chemickej pasty, ktorá sa musí následne vysušiť. To vyžaduje veľké množstvo energie. Suché nanášanie eliminuje tento krok pomocou lepidla, takže sušenie nie je potrebné, vysvetlil Schmall.

Pozrite si

Tesla kupuje Maxwell Technologies. Nasadí superkapacitory?

Tesla, ktorá je nielen priekopníkom a lídrom elektromobility, pokiaľ ide o osobné autá, ale pracuje aj na vývoji batérií, získala prístup k podobnej technológii po akvizícii startupu na výrobu superkapacitorov Maxwell Technologies v roku 2019.

Tesla potom dokázala vyrobiť suchým procesom anódu článku, ale stále má problémy s katódou, uvádza agentúra Reuters.

Zdroj | VW

Volkswagen má v tomto smere náskok. Hovorí, že svojou metódou už na skúšobnej linke vyrobil stovky článkov. Priemyselnú výrobu chce pripraviť do roku 2027.

Pozrite si

Tesla tajne vyvinula excelentné Li-ion batérie

Pri hromadnej výrobe a s lacnejšími surovinami automobilka verí, že s touto výrobnou technológiou dokáže znížiť náklady na výrobu článkov približne o 50 %.

Závody VW vo výstavbe v Nemecku, Španielsku a Kanade budú mať stále sušiace linky, ale tie môžu byť vybavené tak, aby ich bolo možné neskôr odstrániť, dodal prevádzkový riaditeľ spoločnosti PowerCo Sebastian Wolf. Tým by sa uvoľnilo približne 15 % plochy továrne.

Technológia dosiahla prvý míľnik na ceste k spusteniu výroby v závodoch PowerCo v Salzgitteri, Valencii a v kanadskom St. Thomase.

Zdá sa, že existuje viacero faktorov, ktoré by mohli postupne stlačiť cenu elektromobilov. Technológia suchého procesu výroby elektród pre články batérií je jednou z ciest.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.