Ak ste fanúšikom švédskej značky s čínskym pozadím, Volvo, asi budete z novej informácie sklamaní. Plne elektrické vozidlá tejto automobilky sa nikdy nebudú pýšiť logom Volvo. Namiesto toho ponesú logo Polestar, značky, ktorú automobilka doteraz využívala na upravené modely s top výkonom.
Polestar bola doteraz niečo ako AMG pre Mercedes-Benz či M pre BMW. Po novom to bude samostatná spoločnosť, ktorú povedie Thomas Ingenlath, súčasný Senior Vice President Design vo Volvo, ktorý v Polestar bude zastávať post Chief Executive Officer (CEO).
Nemec Thomas Ingenlath si prešiel mnohými pozíciami vo Volkswagen Group, pôsobil dokonca aj ako šéfdizajnér Škoda Auto začiatkom milénia. Vo Volve má „prsty“ hlavne v najnovších a podľa mnohých tých najkrajších modeloch Volva v histórii ako S90, V90, XC90 či XC60.
Nová spoločnosť Polestar pozná už aj svoje logo, ktoré s logo Volvo nemá nič spoločné. Ide prakticky o 4-cípu hviezdu, ktorá má pripomínať Polárku, no je celkom iné ako doterajšie logo Polestaru.
Polestar sa tak stane u Volvo Cars niečím ako DS u Citroenu, Lexus u Toyoty, Infiniti u Nissanu apod. Jediný problém vidíme v tom, že Volvo si 99% vodičov na svete spája s maximálnou bezpečnosťou. Či sa to podarí aj novej znakče Polestar je otázne, len ťažko si totiž človek zakorení v mysli, že na svete sú dve najbezpečnejšie automobilového značky.
Každopádne, už tento rok na jeseň by sme mali vidieť prvé plne elektrické modely novej značky. Upravené Volvá od Polestaru ale ponesú i naďalej logo Polestar, konkrétne Polestar Engineered.