Dopyt po elektrických vozidlách ekordným tempom rastie. Ďalšia automobilka, ktorá aj z tohto dôvodu urýchľuje svoju stratégiu elektrifikácie, je Mitsubishi. Spoločnosť odhalila svoj nový obchodný plán, ktorý zahŕňa štyri nové elektrické vozidlá vrátane elektrického pick-upu.
Mitsubishi bolo prvým priekopníkom elektromobilov, na Svetový deň životného prostredia v roku 2009 uviedlo na trh svoje elektrické batériové vozidlo iMiEV. V súčasnosti neponúka žiadny elektromobil, v ponuke má len plug-in verziu modelu Outlander a Eclipse Cross.
Do roku 2035 bude 100 % predaja nových osobných vozidiel Mitsubishi predstavovať buď čisto elektrický alebo hybridný pohon. Mitsubishi plánuje v najbližších rokoch zvýšiť výdavky na výskum a vývoj tak, aby po roku 2026 dosiahli 70 % svojho rozpočtu, oproti súčasným 20 %.
Mitsubishi pokračuje v strategickom partnerstve so spoločnosťami Nissan a Renault, aby do roku 2030 spoločne vyrobili viac ako 30 nových elektrických vozidiel na piatich spoločných platformách. Zo štyroch nových plne elektrických vozidiel bude jedno cez alianciu Nissan a ďalšie cez alianciu Renault.
Malý japonský výrobca bol vždy výnimočne schopným výrobcom automobilov, ale nezdalo sa, že by sa automobilka snažila zvýšiť svoj podiel na trhu. Mitsubishi podobne ako napríklad Toyota tak dlho odmietalo nástup elektromobilov, že to vyústilo do stavu, kedy výrazne zaostávajú za konkurenciou.
Mitsubishi už teraz výrazne zaostáva na trhu s plne elektrickým pohonom a zaznamenáva pokles predaja plug-in vozidiel. Mnohé konkurenčné automobilky už dosahujú výrazné predaje elektromobilov a pracujú na svojej druhej alebo tretej generácii elektromobilov.