S novými, ako aj vo svojich funkciách značne rozšírenými asistenčnými jazdnými systémami, uskutoční nová Trieda S na jeseň ďalší veľký krok smerom k autonómnemu jazdeniu.
Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC a aktívny asistent riadenia pomáhajú vodičovi udržiavať odstup a riadiť ešte komfortnejšie. Ponovom sa rýchlosť automaticky prispôsobí aj pred zákrutami a križovatkami. K tomu sa pridávajú aktívny asistent núdzového zastavenia a značne vylepšený aktívny asistent zmeny jazdného pruhu.
Nová Trieda S má vďaka vylepšeným kamerovým a radarovým systémom ešte lepší prehľad o dopravnom dianí vo svojom okolí. Okrem toho teraz prvý raz zahŕňa do výpočtu spôsobu jazdy aj kartografické a navigačné dáta.
Vodič kedykoľvek jediným pohľadom rozpozná, ktoré asistenčné funkcie zvolil a na aké situácie systémy práve reagujú. Jednoznačné ikony, napríklad volant s rukami na oboch stranách, ho informujú tak na obrazovke ako aj na projekčnom displeji. Všetky funkcie sa teraz obsluhujú na volante.
Pozrime sa na prehľad najdôležitejších funkcií s ich stručným vysvetlením:
Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC – pred zákrutami, križovatkami, kruhovými objazdmi alebo mýtnymi stanicami sa rýchlosť nastavená v systéme DISTRONIC v súlade s trasou predvídavo zníži, potom sa opäť zvýši.
Aktívny asistent zmeny jazdného pruhu – ak chce vodič na viacpruhovej ceste v rozsahu rýchlosti 80 až 180 km/h zmeniť jazdný pruh, teraz mu na to stačí krátko potlačiť smerovku. V priebehu nasledujúcich desať sekúnd senzorika nezávisle od vodiča skontroluje, či je vedľajší pruh pred, vedľa a za vlastným vozidlom voľný, pričom sa zohľadní rýchlosť ostatných vozidiel.
Aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti – v kombinácii so systémom COMAND Online dokáže aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, zapínateľná čiastková funkcia asistenta sledovania dopravných značiek, pomocou kamery rozpoznávať značky obmedzenia rýchlosti, značky na rampách a prenosné značenie stavenísk.
Okrem toho sa zohľadnia aj obmedzenia rýchlosti uložené v navigačných dátach, napríklad 50 km/h v obci alebo 100 km/h na cestách nižšej triedy. Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC samočinne nastavuje rozpoznané obmedzenie rýchlosti.
Jazdenie v zápche – v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom na diaľniciach a cestách podobných diaľnici sú teraz možné zastavenia až do 30 sekúnd, v rámci ktorých sa Trieda S automaticky opäť rozbehne a sleduje premávku vpredu.
Aktívny asistent núdzového zastavenia – zabrzdí vozidlo vo vlastnom jazdnom pruhu až do zastavenia, keď zistí, že vodič počas jazdy so zapnutým aktívnym asistentom riadenia trvalo nezasahuje do dopravného diania.
Asistent sledovania dopravných značiek – pomocou rozpoznávania obrazu a informácií z kartografických dát navigačného systému sa zisťujú maximálna povolená rýchlosť, zákazy predchádzania pre aktuálny úsek trasy, ako aj vyznačené priechody pre chodcov a zobrazujú sa na združenom prístroji.
Pritom sa podľa potreby zohľadňujú prípadne ignorujú aj dodatkové tabuľky obmedzujúcich značiek, ako obmedzenie rýchlosti za mokra alebo obmedzenie rýchlosti platné iba pre nákladné automobily. Aktuálna jazdná rýchlosť sa porovnáva s maximálnou povolenou rýchlosťou. V prípade zodpovedajúceho nastavenia zo strany vodiča sa prekročenie rýchlosti signalizuje vizuálnym, prípadne vizuálnym a zvukovým výstražným hlásením.
Podrobnejšie detaily o systémoch inteligentného jazdenia novej generácie sú zverejnené na stránke Mercedes-Benz.