Reklama

Daimler a Bosch vytvorili silnú alianciu na vývoj autonómnych áut

Zdroj | The Verge
Juraj Procházka
Zdroj | The Verge
Zdroj | The Verge

Goldman Sachs očakáva, že trh pokročilých asistenčných systémov a autonómnych vozidiel vzrastie z približne 3 miliárd US$ v roku 2015 na vyše 96 miliárd US$ v roku 2025. V roku 2035 to už bude 290 miliárd US$.

Silné koalície pomôžu vývoju

Z koláča si plánujú odkrojiť všetky významné automobilky, ale aj ďalšie spoločnosti. Pre dosiahnutie čo najrýchlejších úspešných riešení firmy spájajú sily.

Najnovším silným tandemom je spojenie Daimleru, materskej spoločnosti Mercedes-Benz s firmou Bosch, ktorá je jedným z najväčších svetových dodávateľov automobilových komponentov.

Pozrite si

Waymo vs Uber: autonómne autá zažívajú zemetrasenie

Nejedná sa o prvé partnerstvo pri vývoji áut bez vodiča. Popri najnovšej aliancii Daimler a Bosch spojili sily aj Fiat Chrysler a Google, Volvo a Uber, alebo Delphi a Mobileye. Bosch už v tomto smere navyše spolupracuje aj s BMW a Nvidiou.

Zdroj | Reuters

Hoci Daimler a Bosch sa môžu zdať príliš tradičnými a konzervatívnymi hráčmi v porovnaní s „dravcami“ zo Silicon Valley, nedávny prieskum naznačuje, že zavedené automobilky sú naopak v skutočnosti rozhodujúcou silou tohto vývoja.

Pozrite si

Daimler a Bosch vytvorili silnú alianciu na vývoj autonómnych áut

Spojený tím nemeckých firiem chce nielen dostať čo najskôr na cesty vozidlá bez šoférov, ale pomocou smart systémov, ktoré pomáhajú spravovať prevádzku a zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky, chce dosiahnuť aj zmiernenie stresu mestského prostredia.

Podľa Daimleru je hlavným cieľom projektu dosiahnuť výrobnú pripravenosť ovládacieho systému, ktorý umožní v meste vozy riadiť úplne autonómne. Mercedes-Benz však bude aj naďalej vyvíjať a predávať aj vozidlá s ručným riadením.

Zdroj | Mercedes-Benz

Veľký konkurent Mercedes-Benz BMW sa spojil dokopy s izraelskou spoločnosťou vyvíjajúcou technológie pre autonómne vozidlá Mobileye a výrobcom procesorov Intel, aby spoločne hľadali nové riešenia. Tie by mali dostať autonómne autá na cesty v roku 2021. BMW chce v roku 2021 vyrábať autonómne autá s úrovňou riadenia 3.

Reálne na cestách po roku 2020

Súčasný Mercedes triedy E môže jazdiť bez zásahu vodiča na diaľniciach, dokáže udržať vzdialenosť od vozidla vpredu a zotrvať v jazdnom pruhu s využitím systému, ktorý má úroveň autonómie 2.

Od plne autonómneho riadenia charakterizovaného ako „zavri oči a vypni mozog“, čo je úroveň 5, je však značne vzdialený. V „päťke“ odpadá aj nutnosť volantu.

Pozrite si

Tesla AutoPilot 8.1 je ešte múdrejší a praktickejší

Daimler, teraz v tíme aj s Boschom, nechce autonómne riadenie vyvíjať evolučným spôsobom – prejsť najprv na úroveň 3, kým sa zavedie úroveň 4 a 5.

Christoph von Hugo, senior bezpečnostný manažér v Mercedes-Benz pre Reuters uviedol, že medzi vozidlom s asistenčnými systémami jazdy a plne autonómnym autom sú výrazné rozdiely v počte a rozmiestnení optických a radarových senzorov.

Ísť cestou evolúcie by podľa neho trvalo príliš dlho, preto sa chce Mercedes-Benz sústrediť na revolučnú alternatívu, hoci doteraz mal dva vývojové tímy inžinierov – pre evolučnú, aj radikálnu verziu.

Šéf vývoja áut v Mercedes-Benz a Group Research Daimler Ola Kaellenius si myslí, že komerčné aplikácie autonómnych áut odštartujú medzi rokmi 2020 a 2025. V prvej vlne to budú hlavne robotické taxíky, zavádzané najskôr len v niekoľkých väčších mestách. Postupne sa bude rozširovať ich plošné pokrytie, aj počty vozidiel.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.