Mercedes-AMG EQE ponúkne výkon 687 koní! A k tomu luxusný interiér…

ZDROJ | Daimler

Mercedes-Benz dnes ráno predstavil ďalší športový variant svojho existujúceho plne elektrického modelu. Do rodiny AMG privítal luxusný sedan EQE.

Daimler plánuje do roku 2030 prekonvertovať svoju vlajkovú loď Mercedes-Benz na čisto elektrickú značku, čoho výsledkom je pomerne rapídne tempo predstavovania nových modelov a ich ďalších variant. To je prípad aj nového modelu Mercedes-AMG EQE, ktorého základná verzia bola predstavená len na jeseň minulého roka.

ZDROJ | Daimler

O silný pohon nemal núdzu ani pôvodný variant, ktorý ponúkal maximálny výkon 385 kW (516 koní) so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Variant AMG to ale vo vyššej verzii posúva ešte ďalej, k čomu v oboch výkonnostných verziách pridá športovo ladený podvozok a špeciálne ladený batériový manažment prepojený so športovými jazdnými režimami Sport a Sport Plus.

ZDROJ | Daimler

Základný variant AMG EQE 43 4MATIC ponúkne výkon 350 kW (476 koní) a krútiaci moment 858 Nm, vďaka čomu sa z 0 na 100 km/h dostane za 4,2 sekundy (potrebných je však aspoň 50 % batérie. Maximálku bude mať obmedzenú na 210 km/h.

Vyšší variant AMG EQE 53 4MATIC+ ponúkne v základe výkon 460 kW (626 k) a krútiaci moment 950 Nm, s ktorými pri 70 % stave batérie dosiahne stovku za 3,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 220 km/h.

ZDROJ | Daimler

Tí najnáročnejší si budú môcť k variantu AMG EQE 53 4MATIC+ priplatiť aj balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý zvýši jeho výkon na 505 kW (687 k), krútiaci moment na 1 000 Nm a maximálku na 240 km/h. Z 0 na 100 km/h sa tento top-end variant dostane za 3,3 sekundy.

ZDROJ | Daimler

Nové verzie sú vybavené 328-voltovou batériou s kapacitou 90,6 kWh, ktorú bude tvoriť 10 modulov a 360 článkov. Elektromobil bude možné nabíjať maximálnym výkonom 170 kW, čo v praxi znamená získanie 180-kilometrového dojazdu zhruba v priebehu 15 minút na nabíjačke.

ZDROJ | Daimler

Dojazd týchto luxusných športiakov by sa mal podľa metodiky WLTP pohybovať niekde na úrovni 444 až 518 kilometrov. To je však samozrejme údaj nameraný pri bežnej jazde, pravdepodobne s využitím všetkých možností šetrenia batérie. Pri športovej jazde a maximálnom využití elektrického potenciálu bude AMG EQE celkom určite potrebné nabíjať oveľa častejšie.

Pozrite siZelené EČV na Slovensku – všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Samozrejmosťou aj pri AMG variante je nadštandardný interiér, ktorý si bude možné formou príplatkovej výbavy rozšíriť napr. aj o unikátny infotainment systém MBUX Hyperscreen, ktorý sa taktiež dočká špeciálnych športových funkcií.

ZdrojDaimler

Komentáre k článku