Spoločnosť Fitbit, už dlhšiu dobu vlastnená Googlom, rieši opäť závažné nepríjemnosti spojené s nosením ich smart hodiniek. Zdá sa, že problém vážnejší, ako sa na prvý pohľad zdalo.
Podobný problém sa objavil už začiatkom toho roka, keď Google a americká komisia pre bezpečnosť spotrebiteľských produktov (CPSC) stiahli 1,7 milióna inteligentných hodiniek Fitbit Ionic.
Mohlo za to 78 správ o popáleninách, ktorá sa vyskytli v USA, vrátane dvoch správ o popáleninách tretieho stupňa a štyroch správ o popáleninách druhého stupňa.
Teraz sa však dozvedáme, že toto stiahnutie z obehu nebolo dostatočné a nová žaloba tvrdí, že rovnaká chyba existuje vo všetkých produktoch od Fitbitu.
K stiahnutiu Fitbit Iconic došlo kvôli chybným batériám, ktoré sa prehrievali a spálili pokožku používateľa. Nie je potvrdené informácia, že všetky modely by boli ovplyvnené touto chybnou batériou.
Vzhľadom na to, že spoločnosti majú tendenciu zdieľať dizajn a komponenty naprieč produktmi, nebolo by prekvapujúce, že viaceré modely inteligentných hodiniek obsahujú takéto chybné batérie.
Potvrdzujú to aj svedectvá dvoch žien uvedené v žalobe, keď ich popálili ich hodinky Fitbit. Jedna mala Fitbit Versa Lite a druhá Fitbit Versa 2. Žaloba tiež poukazuje na niekoľko online správ o popáleninách od produktov radu Fitbit Versa a Fitbit Sense.
Spoločnosti Fitbit tvrdí, že tieto nepríjemnosti sú spôsobené podráždením pokožky alebo trením, ale žaloba tvrdí, že to tak nie je, pričom sa uvádza, že tieto produkty sa môžu prehriať a predstavovať značné riziko popálenín a požiarov.
Google uviedol, že používateľom modelu Ionic ponúkne úplné vrátenie peňazí. Žaloba obsahuje mnoho správ o tom, že používatelia ani po ôsmich týždňoch nedostali náhradu.
Zdá sa, že táto žaloba bude skupinová a bude zastupovať zákazníkov v Kalifornii, na Floride, v Illinois, Massachusetts, Minnesote, Missouri, New Jersey, New Yorku, Pensylvánii, Oregone a Washingtone.