Najväčšia vyhľadávacia spoločnosť na svete spúšťa nový program s názvom Maharat min Google. Ten je zameraný na vzdelávanie arabských žien a mladých detí.
https://youtu.be/Mr77xjJtj0M
Google to nie je len stránka na vyhľadávanie obsahu na webstránkach, ale aj YouTube, Mapy či Gmail. Okrem mnohých produktov sa americká spoločnosť snaží svojich používateľov i vzdelávať. Najznámejším takýmto edukačným programom je pravdepodobne Google Garáž, ktorá rozvíja digitálne zručnosti, ktoré majú prispievať k rozvoju firmy alebo kariéry. Na konci dostane používateľ certifikát, ktorí už dnes berie na vedomie niekoľko nadnárodných spoločností.
Najnovšie sa ale Google zameral na inú cieľovú skupinu. Program Maharat min Google je určený pre arabské ženy a mladých ľudí. Pripraviť ich má na budúcu kariéru v biznis sfére. Medzi predmety, o ktorých bude Maharat min Google pojednávať patrí napríklad práca so sociálnymi médiami, online marketing alebo e-commerce. Program by mal byť v blízkej budúcnosti ponúkaný aj na školách.
Kalifornský gigant týmto spôsobom reaguje na fakt, že digitálne zručnosti nie sú veľmi dostupné v arabských krajinách. Jedna z piatich spoločností ich pritom má vyžadovať do roka 2020. Ďalším dôvodom je nízka nezamestnanosť žien kvôli sociálnym normám.
Google však chce zájsť ešte ďalej a okrem ponuky zadarmo kurzov či nástrojov chce v spolupráci s nadáciou MiSK poskytnúť tréning 100 000 ľuďom v Suadskej Arábii. Polovica z nich má byť ženského pohlavia. Celá záležitosť má vyčlenený grant 1 milión dolárov, ktorý financuje práve Google.
Samozrejme, že Google tieto aktivity nerobí len s jediným cieľom. I týmto spôsobom si spoločnosť buduje imidž značky, ktorá svojim používateľom poskytuje zaujímavé príležitosti. Nezameriava sa pritom výlučne len na Európu či Spojené štáty americké, ako to už býva zvykom. Nám tak len zostáva sledovať, kam týmto spoločnosť mieri a ako svoje postavenie v arabských krajinách zúročí.